آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو در برف می‌شود؟

آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو در برف می‌شود؟ بسیاری بر این باورند که سیستم دودیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمین‌های برفی می‌شود و بدون ملاحظه رانندگی می‌کنند، اما آیا این امر صحت دارد؟ به گزارش مناقصه‌مزایده،‌خودروهای دارای سیستم انتقال نیروی دودیفرانسیل به این شکل عمل می‌کنند که برخلاف دیفرانسیل عقب […]

آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو در برف می‌شود؟

بسیاری بر این باورند که سیستم دودیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمین‌های برفی می‌شود و بدون ملاحظه رانندگی می‌کنند، اما آیا این امر صحت دارد؟ به گزارش مناقصه‌مزایده،‌خودروهای دارای سیستم انتقال نیروی دودیفرانسیل به این شکل عمل می‌کنند که برخلاف دیفرانسیل عقب یا جلو، این خودروها نیروی موتور را به هر دو محور جلو و عقب منتقل می‌کنند. در خودروهای مدرن یک خودرو همواره در حال سنجش میزان نیروی لازم برای چرخش هر چرخ است و به همان نسبت نیروی موتور را بین چهارچرخ پخش می‌کند. در این خودروهای All Wheel Drive، اگر سیستم بفهمد که یکی از چرخ‌ها چسبندگی خود را با زمین از دست داده است و به اصطلاح هرز می‌چرخد، قدرت منتقل شده به آن چرخ را میکاهد و به سایر چرخ‌ها که با زمین تماس دارند منتقل می‌کند. این یک سیستم بسیار کار آمد برای حرکت بر روی جاده‌های برفی، خیس و ناهموار است. اما نکته کلیدی اینجاست که این سیستم هنگامی مؤثر واقع می‌شود که تایرها با سطح زمین چسبندگی داشته باشند. هنگامی‌که چسبندگی یک چرخ از بین برود، این سیستم نیرو را به سایر چرخ‌ها منتقل می‌کند. حال تصور کنید که در یک هوای برفی، سطح جاده بسیار لغزنده است و تایر‌ها چسبندگی مورد نیاز خود را با سطح جاده از دست می‌دهند. دی این صورت حتی سیستم‌ دودیفرانسیل هم نمی‌تواند کار چندانی برای شما انجام شود و مانع لیز خوردن خودرو بر روی برف شود. انتقال نیروی دودیفرانسیل برای حرکت بر روی جاده‌های لغزنده و ناهموار بسیار کارآمد هستند اما هنگام یخبندان و برف زیاد نمی‌توانند کمک چندانی به توقف خودرو شما کنند. در نتیجه در هوای برفی و جاده‌های لغزنده، خودرو شما هرچقدر هم پرقدرت و مدرن باشد باید جوانب احتیاط را به خوبی رعایت کنید.