فعالیت پیمانکاران در واحد فرآورش مرکزی آزادگان جنوبی آغاز شد

فعالیت پیمانکاران در واحد فرآورش مرکزی آزادگان جنوبی آغاز شد  مدیرعامل گروه پتروپارس، گفت: همزمان با آغاز عملیات احداث فونداسیون‌های تجهیزات و پایپ‌رک‌ها، واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی (CTEP) در مسیر توسعه قرار گرفت. به گزارش ایرنا ؛ حمیدرضا مسعودی؛ با اعلام این خبر گفت: محدودیت‌های شیوع بیماری کرونا مانع از پیشرفت کار نشده […]

فعالیت پیمانکاران در واحد فرآورش مرکزی آزادگان جنوبی آغاز شد

 مدیرعامل گروه پتروپارس، گفت: همزمان با آغاز عملیات احداث فونداسیون‌های تجهیزات و پایپرک‌ها، واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی (CTEP) در مسیر توسعه قرار گرفت. به گزارش ایرنا ؛ حمیدرضا مسعودی؛ با اعلام این خبر گفت: محدودیت‌های شیوع بیماری کرونا مانع از پیشرفت کار نشده و تاکنون در بخش مهندسی بیش از ۶۲درصد پیشرفت فیزیکی به‌دست آمده است. وی با بیان اینکه ۶۵ درصد اسناد سفارش کالا و تجهیزات این پروژه تاکنون نهایی شده، افزود: سفارش ۱۱مورد کالا و تجهیزات پروژه منعقد و عملیات پیش ساخت آنها آغاز شده است. 

مسعودی اضافه کرد: عملیات اجرایی در زمینه شمع کوبی توسط پیمانکار در واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی و پیشنیاز سایر فعالیت‌های اجرایی آغاز و تاکنون بیش از ۳۵ درصد شمع‌های مورد نیاز پروژه ساخته و بیش از ۲۵درصد شمع‌ها در محل سایت پروژه اجراء شده است. به گفته وی، همچنین همزمان با فعالیت‌های شمع‌کوبی، عملیات خاکبرداری و احداث فوندانسیون‌های تجهیزات دیر تحویل نیز با سرعت در جریان است. وی افزود: اکنون بالغ بر۲۷۰ نفر در محل کارگاه پروژه فعالیت دارند که بیش از ۷۷ درصد آنها را نفرات بومی‌تشکیل می‌دهند.  مدیرعامل گروه پتروپارس، همچنین از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار احداث ساختمانهای صنعتی و غیرصنعتی، ساخت مخازن و ساخت و نصب اسکلت فلزی خبر داد و گفت: پیمانکاران مربوطه به‌زودی کار خود را آغاز می‌کنند. مسعودی؛ در پایان با تأکید بر حمایت از توان تولید و ساخت داخل گفت: تاکنون کلیه ۲۶ قرارداد امضاء شده در این پروژه تماماً با مشاوران، تأمین‌کنندگان کالا و تجهیزات و پیمانکاران اجرایی داخلی امضاء شده و تلاش بر این است که تمام فعالیت‌های این پروژه براساس قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی انجام شود. میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی در مجاورت مرز ایران و عراق در۸۰ کیلومتری جنوب‌غربی اهواز قرار دارد. این واحد فرآورشی اعتبار ۴۶٫۹ میلیون دلار دارد که در ضلع‌جنوبی میدان آزادگان جنوبی راه‌اندازی شده و نفت موردنیاز آن از تعداد ۳۵ حلقه چاه مستقر در این میدان مشترک تغذیه می‌شود.