معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیسجمهور هدف دولت حمایت از خودروسازی است معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیسجمهور ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات اخیر ایرانخودرو با وجود مشکلات و موانع، گفت: ایرانخودرو تعداد تولید را افزایش داده و در شرایط فعلی محصول جدیدی را هم به تولید […]
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیسجمهور
هدف دولت حمایت از خودروسازی است
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیسجمهور ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات اخیر ایرانخودرو با وجود مشکلات و موانع، گفت: ایرانخودرو تعداد تولید را افزایش داده و در شرایط فعلی محصول جدیدی را هم به تولید رسانده و این جای امیدواری زیادی دارد. به گزارش مناقصهمزایده، سعید شیرکوند؛ در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، با تأکید بر اینکه هدفمان حمایت از خودروسازی بهعنوان یکی از پیشرانهای اقتصاد کشور است، گفت: با اقدامات ایرانخودرو، امیدواری بسیار زیاد است که بتوانیم خودروساز خوبی هم در منطقه و هم در دنیا شویم. وی گفت: هزینه تمام شده خودرو بسیار بالا رفته و از سوی دیگر قیمت فروش محصولات در حدی باقی مانده که خودروساز حتی قادر به تأمین هزینه تمام شده نیست. از سوی دیگر نیز قیمت خودرو در بازار به شکل غیرمتعارفی افزایش یافته است. شیرکوند؛ تصریح کرد: عدم تعادل فعلی که نتیجه تحریمها و شرایط خاص اقتصادی کشور است، سبب شده تا دولت توجه جدی به موضوع خودرو داشته باشد. معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیسجمهور، تصریح کرد: خودرو تبدیل به کالای سرمایهای شده و در واقع تقاضای موجود برای مصرف آن نیست، از طرفی شرایط برای تولیدکنندگان نیز بسیار سخت شده است. وی اظهار امیدواری کرد؛ با گزارشهایی که تهیه و در جلسه کارگروه جهشتولید ارائه میشود، تصمیم خردمندانهای اخذ شود که تولید در بخش خودرو جهش لازم را پیدا کند.
ایجاد اشتغال در زنجیره تأمین و تولید اتوبوس ایرانخودرو دیزل
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو نیز در این نشست، با اشاره به دستاوردهای شرکت ایرانخودرو دیزل در تولید و توسعه محصولات خود، بیان کرد: امسال، پس از هشت سال وقفه خط تولید اتوبوس احیاء شد. این مسیر در ابتدا با ارزبری ۵۸ هزار یورویی آغاز و امروز به ۴۴ هزار یورو ارزبری در تولید هر دستگاه از اتوبوسها رسیده است. فرشاد مقیمی؛ با بیان اینکه دو کشنده ۱۹۴۳ و ۲۶۳۰ از تولیدات فعلی ایرانخودرو دیزل بهشمار میروند که در حال عبور از مراحل انجام تستهای نهایی و آماده سفارشگذاری هستند، اظهار کرد: در حال حرکت به سمت ایجاد قابلیتهایی مانند قرار دادن اتاق جدید و شرایط راحتی راننده در هنگام رانندگی و سفرهای برونشهری هستیم. مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، در ادامه افزود: موتور ۴۵۷ نیز پس از هشت سال توقف توسط شرکت ایدم تولید میشود. این موتور تا پیش از این به کشور وارد میشد، اما در حالحاضر با ۳۵درصد ساخت داخل و با استاندارد آلایندگی یورو۴، در حال تولید است. وی با بیان اینکه ایرانخودرو دیزل ظرفیت تولید سالانه پنج هزار دستگاه اتوبوس را داراست، گفت: در حالحاضر ۴۰۰ سفارش قطعی ثبت شده است. این امر موجب اشتغالزایی میشود کما اینکه در حالحاضر نیز در زنجیره تأمین و تولید اتوبوس، اشتغالزایی چشمگیری ایجاد شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.