جهانگیری در نشست رفع موانع جهشتولید روشهای فروش خودرو با رعایت حقوق تولیدکننده و مصرفکننده انجام شود معاون اول رئیسجمهوری، بر جلوگیری از رانتهای ناشی از قرعهکشی خودرو تأکید کرد و گفت: روشهای فروش خودرو در چارچوب منطقی و با رعایت حقوق تولیدکننده و مصرفکننده انجام شود نه به صورت قرعهکشی. به گزارش مناقصهمزایده، اسحاق […]
جهانگیری در نشست رفع موانع جهشتولید
روشهای فروش خودرو با رعایت حقوق تولیدکننده و مصرفکننده انجام شود
معاون اول رئیسجمهوری، بر جلوگیری از رانتهای ناشی از قرعهکشی خودرو تأکید کرد و گفت: روشهای فروش خودرو در چارچوب منطقی و با رعایت حقوق تولیدکننده و مصرفکننده انجام شود نه به صورت قرعهکشی. به گزارش مناقصهمزایده، اسحاق جهانگیری؛ در نشست رفع موانع جهشتولید با موضوع بسته سیاستی جهشتولید در زنجیره صنعت خودرو، گفت: یکی از مصادیق جهشتولید که در سخنان رهبر معظم انقلاب بهطور خاص به آن اشاره شد، موضوع جهشتولید در صنعت خودرو بود، صنعتی که نقش پیشران در راهاندازی صدها بنگاه اقتصادی و صنعتی را در کشور دارد. معاون اول رئیسجمهور، با اشاره به اشتغال صدها هزار نفر در حوزههای طراحی، قطعهسازی و خدمات پس از فروش، اظهار داشت: براساس گزارشات حدود ۹۰۰ هزار نفر در صنعت خودرو و رشتههای وابسته اشتغال دارند و باید تلاش کنیم تا با جهشتولید در این بخش، موجب امیدواری و ایجاد آیندهای روشن برای صدها واحد تولیدی شویم که سهم مهمیدر اشتغال و تولید کشور دارند. جهانگیری؛ با اشاره به برخی اشکالات در قیمت و کیفیت خودروهای تولیدی و موضوعاتی مانند زیاندهی دو خودروساز بزرگ کشور، گفت: در کنار این مسائل، حرکت صنعت خودرو کشور روبه رشد است و اگر با دیده انصاف نگریسته شود، تولیدکنندگان خودرو توانستهاند بخش زیادی از نیاز داخلی کشور را در شرایط دشوار تحریم برآورده کنند. وی با تجلیل از قطعهسازان کشور که تعدادی از آنها توانستهاند تولیداتی متنوع و منطبق با استانداردهای روز دنیا تولید کنند، گفت: باید برنامهریزی ما در جهتی باشد که شرکتهای قطعهساز که عموماً در سالهای اخیر و با مدیریت افراد تحصیلکرده شکل گرفته بیش از پیش تقویت و به شبکههای جهانی متصل شوند که بهطور روشن یکی از زمینههای مهم صادراتی کشور است. معاون اول رئیسجمهوری، همچنین بر برنامهریزی برای مسدود کردن رانتهای ناشی از فروش خودرو به صورت قرعهکشی، اظهار امیدواری کرد؛ با تدوین راهکارهای مناسب مطالبات تولیدکننده و مصرفکننده خودرو برآورده شود که خودرو با قیمت مناسب در اختیار مصرفکننده واقعی قرار گیرد و تولیدکننده دچار زیان هنگفت نشود و دست رانتجویان کوتاه شود. براساس این گزارش در این جلسه که علاوه بر نمایندگان قوای مقننه و قضاییه، وزرای صنعت،معدنوتجارت و اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانکمرکزی، مدیران عامل شرکتهای ایرانخودرو و سایپا نیز حضور داشتند، صالحینیا؛ رئیس هیأتعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، گزارشی از فروش سالانه میزان تولید خودرو در سال ۱۳۹۹، تعداد شاغلان مستقیم و غیرمستقیم این صنعت و چالشها و راهکارهای مطرح برای جهشتولید در زنجیره صنعت خودرو ارائه کرد. همچنین پس از بحث و تبادلنظر پیرامون موضوعاتی نظیر قیمتگذاری دستوری، رشد نهادههای تولید، کمبود نقدینگی و کاهش وابستگی و افزایش صادرات مقرر شد با تشکیل کارگروهی تا پایان بهمنماه سالجاری بسته کامل راهکارهای جهشتولید در زنجیره صنعت خودرو ارائه شود که در آن علاوه بر تأمین نظر خودروسازان، شورایرقابت و نهادهای مؤثر، منافع مصرفکنندگان نیز در نظر گرفته شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.