نوبتی هم باشد‌، نوبت شماست‌!

نوبتی هم باشد‌، نوبت شماست‌!       در خبر است که وزیران احتمالی خزانه‌داری و امورخارجه دولت تازه رسیده بایدن‌، فرمایش کرده‌اند که ما تحریم‌ها را بر می‌داریم به شرطی که ایران به تعهداتش در برجام عمل کند‌!      مشاور جناب جو و ایضاً خود ایشان هم به کم‌وبیش همین حرف‌ها را زده‌اند و البته از […]

نوبتی هم باشد‌، نوبت شماست‌!

      در خبر است که وزیران احتمالی خزانه‌داری و امورخارجه دولت تازه رسیده بایدن‌، فرمایش کرده‌اند که ما تحریم‌ها را بر می‌داریم به شرطی که ایران به تعهداتش در برجام عمل کند‌!

     مشاور جناب جو و ایضاً خود ایشان هم به کم‌وبیش همین حرف‌ها را زده‌اند و البته از برداشتن قدم‌به‌قدم و اندک‌اندک تحریم‌ها حرف‌ها زده‌اند و فرموده‌اند که اول ما بعد از شما‌!

     مقامات بلند و میان و کوتاه پایه اروپایی که کلاً فازشان فرق دارد و چشم در چشم دوربین‌ها انداخته و می‌گویند چرا ایران به تعهداتش عمل نمی‌کند‌!

اینکه یکی مثل وزیر خزانه‌داری و یا پرزیدنت آمریکای در رفته از برجام‌، از تعهدات ایران حرف می‌زنند‌، خیلی چیز عجیبی نیست‌، این آمریکایی‌های مدعی‌، آنقدر پُرو هستند که از یک‌طرف زیر برجام زدند و کافه را به هم ریختند و از طرف دیگر به‌خاطر نقض برجام توسط ایران چند قطعنامه به سازمان ملل بردند تا ایران را محکوم کنند! اینکه دیگر کشورها دماغ حضرات را سوزاندند و فقط با چند رأی موافق موجبات ضایع شدن آن ترامپ ذلیل مرده و پمپئوی هفت‌خط را فراهم کردند‌، به جای خود ولی هرچه باشد تکلیف آمریکایی‌ها با ما و ایضاً خودشان معلوم است‌، می‌گویند ما هرجور که هست باید هم به خواسته‌هایمان برسیم و هم امتیازی به طرف مقابل ندهیم و حالا با توپ و تشر‌، نشد با زور و ضرب‌!

     اما جنابمان در کار این مقامات اروپایی مانده است‌، کلاً اهل شو و نمایش‌اند‌، خوش‌خط‌وخال‌، همراه و همدل ملت ایران‌، در حال تلاش مضاعف برای اجرای برجام‌، ارائه‌کننده راه‌حل‌های طلایی مثل اینستکس و نفت برابر غذا و کلی چیز خوب دیگر‌! کل اتحادیه اروپا را که جمع کنی‌، یک قدم درست و درمان و منتج به نتیجه در اجرای تعهدات خود نداشتند‌، هرجا هم که زورشان می‌رسید یک ضرب شستی نشان می‌دادند و یا پشت‌پایی می‌زدند و وقتی که ایران عارض می‌شد‌، ترامپ را نشان می‌دادند و همه را زیر سر آن مردک روان‌پریش می‌انداختند.

     هوشنگ‌خان خیلی سواد سیاسی نداشته‌، مخصوصاً این قسم مسائل مرتبط با خارج و خوارج را نمی‌فهمد‌، فقط چون اندکی سواد ریاضی اکابر را خوانده و البته با منطق و قاعده معامله و مذاکره و تفاهم و این چیزها آشنایی دارد‌، عرض می‌کند که آن یانکی‌های ینگه دنیا که تکلیف‌شان معلوم است‌، این‌بار هم باید برادری را ثابت کنند‌، هم التزام و امضاء دهند و هم اینکه از سنا و مجلس نمایندگان و رئیس‌جمهور تا آن رئیس خزانه‌داری و دیوان‌عالی و قاضی‌القضات بر آنچه قرار است بشود مهر تأیید بزنند‌، بعد هم علی‌الحساب با لغو تحریم‌ها جاده را صاف کنند تا ما ببینیم چه می‌شود‌!

     اروپایی‌های مادرمرده هم که تکلیف‌شان خیلی وقت است که معلوم است‌، فعلاً حرف اضافی نزنند و ببینند عموسام چه می‌کند‌، بعد آنها هم همان کار را بکنند و منبعد پُز استقلال و اختیار ندهند که ممکن است با یک چشم‌غره بایدن دوباره به شکر خوردن اضافی بیفتند‌!

                                                                        هوشنگ‌خان