عضو هیأتمدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران ۵۰ درصداز قطعات موتورسیکلتهای ۱۲۵سیسی در داخل تولید میشود عضو هیأتمدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، گفت: ۷۵ درصد تولیدات در صنعت موتورسیکلت، مدل CG را شامل میشود که بیش از ۵۰ درصد قطعات آن، ساخت داخلی است. علی عرب؛ درخصوص عمق ساخت داخل قطعات گفت: سایر تولیدات که […]
عضو هیأتمدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران
۵۰ درصداز قطعات موتورسیکلتهای ۱۲۵سیسی در داخل تولید میشود
عضو هیأتمدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، گفت: ۷۵ درصد تولیدات در صنعت موتورسیکلت، مدل CG را شامل میشود که بیش از ۵۰ درصد قطعات آن، ساخت داخلی است. علی عرب؛ درخصوص عمق ساخت داخل قطعات گفت: سایر تولیدات که حدود ۲۵ درصد یا کمتر از آن است به صورت CKD وارد میشود و براساس نوع مدل و تنوع آن، عمق ساخت داخل تغییر میکند. به عنوان مثال مدل Wave نزدیک به ۳۰ تا ۳۵۰ درصد قطعات آن، ساخت داخل است یا مدل CGL که ۴۰ درصد از قطعات آن داخلیسازی شده است. عضو هیأتمدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، همچنین به مدل شکاری یا Trail با داخلیسازی نزدیک به ۳۰ درصدی اشاره کرد و افزود: از ۲۵ درصد واردات موتورسیکلت به شکل CKD، شاید زیر ۱۰درصد فولسیکیدی وارد شود به طوری که باتری، زنجیر و تایر و همچنین برخی از قطعات بدنه نظیر زین، اگزوز و چرخها در داخل کشور تولید میشود و در واقع حتیالامکان از انتقال ارز جلوگیری میشود. عرب؛ با بیان اینکه موتورسیکلت صددرصد فولسیکیدی در بازار داخل وجود ندارد، گفت: حتماً باید یک درصدی از قطعات، ساخت داخل باشد تا IPI آن صادر شود و تولیدکننده بتواند مجوز تولید بگیرد. وی درخصوص طبقهبندی انواع مدلهای موتورسیکلتهای که متناسب با کاربرد و کاربر موردنظر است، توضیح داد: مدل CC 125، موتورهای معمولی است که در حال تردد در سطح شهر هستند. مدل Wave مدل کاپ است و پوششی که اطراف این نوع موتور را احاطه کرده، از جنس پلاستیک بوده و در میان مصرفکنندگان به مدل وسپا معروف است. مدل CGL یا مدل شکاری، مدلی است که قطعات آهنی بیشتری در آن بهکار رفته و مناسب فعالیتهای کشاورزی و خارج از شهر است و مدل تریل یا آفرود نیز در جاده مورد استفاده قرار میگیرد. عضو هیأتمدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر از ۵۰ درصد قطعات مدل CC125، در داخل کشور تولید میشود و به تازگی نیز با کپی برخی از مدلهای هندی در داخل کشور، قطعات این موتورها نیز ساخت داخل است و عمق داخلیسازی این قطعات نیز از آنجایی که در خطوط تولید مورد استفاده قرار میگیرد و از خدمات پس از فروش نیز برخوردار است، همواره روبه افزایش است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.