نرخ‌شکنی سبب بی‌اعتمادی جامعه به صنعت بیمه می‌شود

نرخ‌شکنی سبب بی‌اعتمادی جامعه به صنعت بیمه می‌شود مدیرعامل بیمه آسیا، در جمع مدیران حراست صنعت بیمه از چالش‌های فروش آنلاین، نرخ‌شکنی و کارمزد شبکه فروش سخن، گفت. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی‌ بیمه آسیا، مسعود بادین؛ نائب‌رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا در نشست مدیران حراست شرکت‌های بیمه که به میزبانی بیمه […]

نرخ‌شکنی سبب بی‌اعتمادی جامعه به صنعت بیمه می‌شود

مدیرعامل بیمه آسیا، در جمع مدیران حراست صنعت بیمه از چالش‌های فروش آنلاین، نرخ‌شکنی و کارمزد شبکه فروش سخن، گفت. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی‌ بیمه آسیا، مسعود بادین؛ نائب‌رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا در نشست مدیران حراست شرکت‌های بیمه که به میزبانی بیمه آسیا برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش مدیران حراست صنعت بیمه، گفت: حراست‌ها چشم بیدار نظام بوده و انتظار می‌رود آنان مخاطرات و چالش‌های فراروی دستگاه‌‌های اداری را به‌موقع و دقیق شناسایی و پیشگیری کنند. وی در ادامه، در ارتباط با فروش بیمه در فضای مجازی، با اشاره به تأکید ویژه مقام‌معظم‌رهبری درخصوص توجه به فعالیت در شبکه‌های مجازی، به لزوم دقت و نظارت در زمینه فعالیت‌های بیمه‌گری در فضای آنلاین اشاره کرد. مدیرعامل بیمه آسیا با ارزیابی مثبت از حضور استارت‌آپ‌ها در صنعت بیمه کشور گفت: حضور استارت‌آپ‌ها سبب ایجاد رقابت بین شرکت‌های بیمه‌شده همچنین موجب ارائه سریع خدمات، امکان مقایسه شرایط بیمه نامه‌ها و عدم حضور فیزیکی مشتریان صنعت بیمه می‌گردد. از سوی دیگر، علی‌رغم این مزایا، به دلیل نبود ساختارهای زیربنایی مناسب در فضای آنلاین، شاهد چالش‌هایی هستیم. به وجود آمدن رقابت ناعادلانه، گمراهی بیمه‌گذار در انتخاب بیمه‌گر، بیکاری نمایندگان و صدور بیمه‌نامه در سایت‌های غیرواقعی و غیرمجاز، بخشی از این چالش‌هاست. وی تصریح کرد: در این عرصه نیاز به یک کار متفاوت با استفاده از ظرفیت حداکثری و البته فنی درون صنعت، مشارکت با افراد و افکار خلاقانه و ایده‌پرداز و البته بهبود محیط کسب‌وکار شرکت‌ها برای برداشتن موانع و ایجاد برخی ساختارهای حقوقی، فنی و اجرایی داریم. مدیرعامل بیمه آسیا در ارتباط با پدیده ضدرقابتی و ناسالم نرخ‌شکنی، بیان داشت: ابتدا باید این فرهنگ بر کسب‌وکار بیمه‌گران حاکم شود که نرخ‌شکنی یک امر مذموم و غیرقابل دفاع است که نتیجه آن به زیان کل صنعت بیمه و حتی در بلندمدت به ضرر شرکت‌هایی خواهد بود که نرخ‌شکنی را به عنوان یک سیاست رقابتی تعریف می‌کنند.