مزایده موتورسیکلتهای رسوبی نتیجهای جز آلودگی هوا و افزایش آمار تصادفات ندارد عضو کمیسیون عمران مجلس شورایاسلامیضمن تأکید بر لزوم برقیسازی موتورسیکلتها درخصوص حذف سن فرسودگی از قانون هوای پاک و مزایده موتورسیکلتهای رسوبی در پارکینگها توضیحاتی ارائه داد. به گزارش مناقصهمزایده، علیرضا پاکفطرت؛ درخصوص حذف سن فرسودگی از قانون هوای پاک از سوی […]
مزایده موتورسیکلتهای رسوبی نتیجهای جز آلودگی هوا و افزایش آمار تصادفات ندارد
عضو کمیسیون عمران مجلس شورایاسلامیضمن تأکید بر لزوم برقیسازی موتورسیکلتها درخصوص حذف سن فرسودگی از قانون هوای پاک و مزایده موتورسیکلتهای رسوبی در پارکینگها توضیحاتی ارائه داد. به گزارش مناقصهمزایده، علیرضا پاکفطرت؛ درخصوص حذف سن فرسودگی از قانون هوای پاک از سوی دیوانعدالت اداری اظهار داشت: هوای پاک حق هر ایرانی است اما متأسفانه، مسؤولین امر تاکنون نسبت به چارهاندیشی در این باره کوتاهی داشته و هر یک، توپ را به زمین دیگری میاندازند. وی افزود: به اعتقاد بنده، خودروهای داخلی با توجه به نواقصی که در بحث کیفیسازی و کاهش مصرف سوخت دارند، پس از ۱۰ سال، کارکرد خود را از دست میدهند که میبایست در جهت اصلاح کیفیت و مصرف اقدام کرد. نماینده مردم شیراز در مجلس شورایاسلامی، گفت: مصرف سوخت خودروهای داخلی بهطور متوسط دو برابر مصرف سوخت خودروهای تولیدی در سایر نقاط دنیا است که اصلاح این وضعیت بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد. پاکفطرت؛ با اشاره به آلایندگی بیشتر موتورسیکلتها در مقایسه با خودروها بر برقیسازی موتورسیکلتها تأکید کرد و افزود: آلودگی صوتی که موتورسیکلتهای فعلی، در پایتخت کشور ایجاد میکنند نیز کمتر از آلودگی هوا نیست در صورتی که موتورهای برقی این دو نقص را ندارند. وی بیان کرد: در مبحث مقابله با آلودگی هوا در بخش احداث پارکها در سطح شهرها، میبایست اقدام به کاشت درختانی کرد که سایه بیشتری دارند و اکسیژن بیشتری تولید میکنند و یا از انواع درختچهها نظیر شمشادها که مانع از جریان گردوغبار میشوند، استفاده کرد. عضو کمیسیون عمران مجلس شورایاسلامی، ادامه داد: حذف سن فرسودگی از قانون، نشانه ضعف سیستماتیک در کشور و همچنین ضعف متولیان امر در حوزه اجراء و دفاع از اجرای قوانین است که حذف آن از قانون هوای پاک، توسط دیوانعدالت اداری به موجب شکایت یک شخص با توجه به اینکه این دیوان در راستای وظایف خود عمل کرده، نمونهای از آن است. پاکفطرت گفت: نمیتوان به شکل تحکمیاقدام به قانوننویسی کرد. در حوزه آلودگی هوا و خودرو نیز با توجه به اینکه خودرو برای برخی از اقشار، وسیلهای برای کسب درآمد است، میبایست برای تبدیل و جایگزینی این فرسودهها با خودروهای نو، راهکار ارائه داد. وی درخصوص عوامل مرتبط با نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده به لزوم ارائه تسهیلات، تعیین امتیازات خودروی فرسوده و ارزش قیمتی برای این خودروها اشاره کرد و افزود: الزام افراد به اسقاط خودروهای فرسوده میبایست با واگذاری خودروهای نو با روشهای خرید اقساطی یا ترهین سند باشد. این نماینده مجلس شورایاسلامی، ضمن تأکید بر ضرورت رعایت حقوق عامه و حقوق خاص درخصوص مزایده موتورسیکلتهای رسوبی در پارکینگها، گفت: ارائه آموزشهایی از قبیل استفاده از کلاه ایمنی و عدم عبور موتورسیکلتسواران از خطوط ویژه و… و یا دریافت جرائم سنگین در مقایسه با توقیف موتورسیکلتها ارجحیت دارد. پاکفطرت؛ با اشاره به مشکلات ترخیص این موتورسیکلتها از پارکینگها برای صاحبان آن افزود: با توجه به اینکه ترخیص این موتورسیکلتها برای مالکان صرفه اقتصادی ندارد، در نهایت پس از توقف طولانی مدت این دستگاهها در پارکینگها، نیروی انتظامیاقدام به دریافت مجوز از دستگاه قضایی برای اجرای مزایده مینماید. اما ورود مجدد آنها به چرخه مصرف نیز بستگی به عمر موتورسیکلت و مجوز سازمان حفاظت از محیطزیست دارد و در غیر این صورت با کسب مجوز از دستگاه قضایی میبایست اسقاط و مستهلک شده و به عنوان آهن قراضه مورد استفاده قرار بگیرند. وی در پایان خاطرنشان کرد: معمولاً موتورسیکلتها پس از چندین سال توقف، غیرقابل استفاده میشوند بهطوری که در اجزای موتور، ترمز و رینگ این دستگاهها نواقصی پدید میآید که ورود خسارت و بروز تصادفات برای راکبان آنها بسیار محتمل است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.