تعویق رجیستری!

وزارت ارتباطات اعلام کرد تعویق رجیستری! رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، گفت: هنوز مقدمات لازم برای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه مهیا نشده است و قطعاً قبل از اجرای طرح اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد. طی روزهای گذشته برخی نمایندگی‌های غیرمجاز اپل در تهران پلمپ شده و در رسانه‌ها این‌طور اعلام شد […]

وزارت ارتباطات اعلام کرد

تعویق رجیستری!

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، گفت: هنوز مقدمات لازم برای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه مهیا نشده است و قطعاً قبل از اجرای طرح اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

طی روزهای گذشته برخی نمایندگی‌های غیرمجاز اپل در تهران پلمپ شده و در رسانه‌ها اینطور اعلام شد که با اجرای طرح رجیستری تلفن همراه از این پس امکان استفاده از گوشی‌هایی که از طریق مبادی غیررسمی و قاچاق وارد شده باشند وجود ندارد. البته در این مدت مسؤولان مختلف بر این نکته نیز تأکید کردند که مشترکانی که در حال حاضر از گوشی‌های این برند استفاده می‌کنند، دچار مشکل نخواهند شد. با این حال اخباری مبنی بر الزام اپراتور‌‌ها در قطع دسترسی مشترکان آیفون به خدمات اپراتوری نیز در این روز‌‌ها منتشر شده و نگرانی‌هایی برای دارندگان این گوشی‌‌‌ها ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، پیگیری این موضوع از سوی اپراتور‌های تلفن همراه گویای آن است که در حال حاضر مشترکان آیفون‌ مانند گذشته می‌توانند از گوشی تلفن خود استفاده لازم را داشته باشند.

اپراتور اول تلفن همراه یا شرکت ارتباطات سیار در این زمینه اعلام کرد در خصوص اجرای طرح رجیستری موبایل، جلسات متعدد و منظمی میان نمایندگان اپراتور‌‌ها و سازمان تنظیم مقررات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار می‌شود و به واسطه این جلسات قرار بر آن است که اپراتور‌‌ها در راستای بهره‌گیری از سامانه تشخیص گوشی‌های قاچاق به مدت چند ماه این طرح را به صورت آزمایشی دنبال کنند، اما قطعاً پیش از اجرای قطعی و نهایی این طرح اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

اپراتور دوم یا ایرانسل نیز در این باره تأکید کرده که در حال حاضر جای نگرانی برای مشترکان این برند وجود ندارد، چرا که زمان اجرای این طرح توسط مراجع رسمی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اپراتور سوم یا رایتل نیز بر این موضوع صحه گذاشته و تأکید دارد تا کنون در ارتباط با محدود کردن دسترسی مشترکان آیفون هیچ مطلبی به این اپراتور اعلام نشده و طبیعتاً هیچ مشترکی دچار مشکل در دسترسی به گوشی خود نشده است.

فرنقی‌زاد، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، در خصوص طرح رجیستری تلفن همراه گفت: از ۶ ماه گذشته جلسات متعددی توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است تا تصمیم‌گیری لازم برای زمان و نحوه اجرای این طرح صورت گرفت.

وی ضمن توضیح در خصوص روند این جلسات و بررسی‌های همه‌جانبه، گفت: در این جلسات مقرر شد که پس از انجام و تمهیدات اولیه، این طرح به صورت آزمایشی اجرایی شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، افزود: هنوز مقدمات لازم برای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه مهیا نشده است و قطعاً قبل از اجرای طرح اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

فرنقی‌زاد در خصوص گوشی‌های خریداری شده توسط مردم قبل از اجرای نهایی طرح مذکور گفت: برای تلفن‌های تهیه شده قبل از اجرای طرح مشکلی پیش نمی‌آید و محدودیت‌های مورد نظر طرح شامل گوشی‌هایی می‌شود که پس از اجرای طرح وارد کشور می‌شوند و جای نگرانی برای مردم ندارد.

این طرح با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه و واردات غیرقانونی موبایل به داخل کشور صورت می‌گیرد و پس از آغاز اجرای طرح، در صورت ورود غیرقانونی گوشی تلفن همراه، اجازه فعال کردن سیم کارت روی آن داده نمی‌شود.

 

روابط عمومی وزارت ارتباطات در حالی خبر از عدم اجرا می‌دهد که عبدالمجیداجتهادی، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات، نیز خبر از آغاز طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه از روز گذشته داده است!