پایان «فئودالیسم سایبری»

ویکی لیکس توئیتر را تهدید کرد پایان «فئودالیسم سایبری» نهاد ویکی‌لیکس طی پیامی شبکه اجتماعی توئیتر و مدیران ارشد این شبکه اجتماعی را تهدید کرد که برای مقابله با آن‌چه «فئودالیسم سایبری» خوانده است، اقدام به راه‌اندازی سرویس رقیب توئیتر می‌کند. به گزارش تابناک، چندی پیش خبر از آن رسید که حساب کاربری Milo Yiannopoulosیکی […]

ویکی لیکس توئیتر را تهدید کرد

پایان «فئودالیسم سایبری»

نهاد ویکی‌لیکس طی پیامی شبکه اجتماعی توئیتر و مدیران ارشد این شبکه اجتماعی را تهدید کرد که برای مقابله با آن‌چه «فئودالیسم سایبری» خوانده است، اقدام به راه‌اندازی سرویس رقیب توئیتر می‌کند.

به گزارش تابناک، چندی پیش خبر از آن رسید که حساب کاربری Milo Yiannopoulosیکی از کاربران توئیتر و سردبیر بخش تکنولوژی وب‌سایت محافظه‌کار Breitbart به دلیل حملات ترول که متوجه یک بازیگر سینمایی در این شبکه اجتماعی کرده بود، مسدود شده است. اکنون ویکی‌لیکس در واکنش به این اقدام توئیتر این شبکه را تهدید کرده و گفته است: به فئودالیسم سایبری پایان می‌دهیم.

در یک ارتباط آنلاین میان ویکی‌لیکس و مدیرعامل توئیتر «جک‌دورسی» این نهاد نوشت: اگر این رویه تداوم داشته باشد، ما اقدام به راه‌اندازی سرویس رقیب توئیتر خواهیم کرد. زیرا اکنون ویکی‌لیکس و حامیان ما از سوی یک عدالت فئودالی در حال تهدید شدن هستند.

این در حالی است که Yiannopoulos بعد از چندین بار گزارش شدن درمورد اهانت‌های توئیتری علیه بازیگر و ستاره سینمایی و فیلم Ghostbusters با مسدود شدن حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی مواجه شد.

توئیتر در پیامی که در این رابطه منتشر کرد نوشت: همه افراد حق این را دارند که نظرات متفاوت خود را بر روی توئیتر منتشر کنند. اما هیچ‌کس نباید بر روی این شبکه اجتماعی مورد سوءاستفاده قرار بگیرد و سیاست‌های ما اجازه برانگیختن و درگیر شدن کاربران در اهانت به دیگران را نمی‌دهد.

براساس گزارشی که نشریه Verge منتشر کرده است، ویکی‌لیکس این اقدام توئیتر را نوعی از «فئودالیسم‌سایبری» قلمداد کرده است و توئیتر را محکوم کرده که حساب کاربری Yiannopoulos را به خاطر نحوه سخن گفتن اشتباه با ستاره Ghostbusters یعنی «لزلی‌جونز» مسدود کرده است.

جک‌دورسی در پاسخ به این پیام ویکی‌لیکس نوشت: ما افراد را به خاطر اظهارنظرات و احساسات آن‌‌ها مسدود نمی‌کنیم. اما سوءاستفاده هدف‌دار و انگیزش برای سوءاستفاده از افراد به هیچ‌وجه بر روی این شبکه اجتماعی مجاز نیست.

اما ویکی‌لیکس این اقدام توئیتر را مشابه اقدامات اخیر اردوغان در دستگیری افراد و اقدام استالین درمورد تصفیه بزرگ در سال ۱۹۳۷ دانسته است.

 

این در حالی است که طی چند سال گذشته Yiannopoulos بار‌‌ها کاربران مختلف در توئیتر را با حملات ترول خود آزار داده بود و علی‌رغم آن‌که توئیتر چندی پیش تأییدیه حساب کاربری وی را ملغی کرده بود اما همچنان به وی اجازه استفاده از این شبکه اجتماعی را میداد.