مرکز ملی فضای مجازی هشدار داد خشکیدن ریشه بازیهای داخلی با عرضه غیرایرانیها معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور طی نشستی با بازیسازان و فعالان حوزه بازیهای رایانهای، قول مساعد داد تا به دغدغه اصلی بازیسازان در حوزه بازار فروش محصولاتشان توجه جدی شده و با همکاری این صنف، راهکارهای مناسبی به اجرا درآید. به […]
مرکز ملی فضای مجازی هشدار داد
خشکیدن ریشه بازیهای داخلی با عرضه غیرایرانیها
معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور طی نشستی با بازیسازان و فعالان حوزه بازیهای رایانهای، قول مساعد داد تا به دغدغه اصلی بازیسازان در حوزه بازار فروش محصولاتشان توجه جدی شده و با همکاری این صنف، راهکارهای مناسبی به اجرا درآید.
به گزارش ایسنا، امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور، در نشست هماندیشی راهکارهای اجراییسازی برنامه ملی بازیهای رایانهای در مرکز ملی فضای مجازی گفت: باید دستاوردهای ارزشمند بازیسازان کشور با همکاری همه به دایره مخاطبان بازیها بهتر از گذشته معرفی شود و نباید عرضه بازیهای غیرایرانی، ریشه بازیسازی ملی را بخشکاند.
وی با اشاره به رقابت ناجوانمردانه در عرضه بازیهای ایرانی در کنار بازیهای شرکتهای بزرگ در فروشگاههای این محصولات، اضافه کرد: خوشبختانه ما در ارتقای توان بازیسازی و شکوفایی استعداد در تولید بازیهای رایانهای در کشور رشد خوبی داشتهایم، اما این را هم باید صادقانه بگوییم که در حوزه توزیع و انتشار، هنوز در رقابت منطقی با بازیهای خارجی و معرفی بازیهای داخلی جای کار بسیار است و باید مسیر برای حل این مشکلات هموار شود.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی تأکید کرد: در این خصوص، سند ملی بازیهای رایانهای در حوزههای مختلف فرهنگسازی و آموزش عمومی، توسعه فضای کسب و کار، حمایت، نظارت، قوانین و آموزش و پژوهش تعیین تکلیف و وظایف دستگاههای مربوطه را تبیین کرده است.
وی تصریح کرد: در حوزه تولید و توزیع بازیهای رایانهای داخلی و نظارت بر استفاده از بازیهای خارجی، یک مسأله مباحث فرهنگی و محتوایی است، اما مسأله مهمتر این است که در اجرای سیاستهای مصوب در برنامه ملی بازیهای رایانهای چه مشکلات و موانعی وجود داشته و چه راهکارهایی میتوان برای حل آنها ارایه کرد.
خوراکیان تصریح کرد: مأموریت مرکز ملی فضای مجازی در دو بعد اصلی است؛ یکی تهیه اسناد، سیاستها، قوانین و مقرراتی است که در حوزه قانونگذاری و سیاستگذاری لازم است که تاکنون در این حوزه اسناد برای ارایه در شورای عالی فضای مجازی تهیه و پیشنویس آنها در کمیسیونها و کارگروههای تخصصی مرکز ملی فضای مجازی به تصویب رسیده است که هر کدام پس از طرح و تصویب نهایی ابلاغ میشوند.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که مأموریت دوم، پیگیری اجرا و تحقق این سیاستها است و دغدغه اصلی این مرکز تحقق واقعی این اسناد است، اظهار کرد: در این مأموریت، مرکز نقش قرارگاه و هماهنگکننده اصلی را دارد. مسیر نخست برای انجام این هماهنگی، ارتباط مؤثر دستگاههای اجرایی و نهادهای مسؤول با یکدیگر است که ذیل سیاستهای مرکز ملی فضای مجازی برای آنها نقشی تعریف شده است. ما براساس همان نقشها، وظایف محوله را مطالبه میکنیم تا در صورت نیاز به هماهنگی دقیقتر؛ آییننامه، تفاهمنامه یا اعتبار لازم برایشان فراهم شود.
خوراکیان با اشاره به اهمیت مسیر دوم در خصوص اجرای اسناد کلان فرهنگی به منظور تحقق سیاستهای شورای عالی فضای مجازی، افزود: مسیر دوم مربوط به بخش خصوصی، سازمانهای مردمنهاد و اشخاص حقیقی است که در میدان اجرا و عمل فعال اصلی هستند چرا که معتقدیم فعالان این حوزه، واقعبینانه و در میدان عمل باریشههای مسایل مواجه هستند و میتوانند انعکاسدهنده مشکلات اصلی و یابنده راهکارهای مؤثر باشند. بر همین اساس، ما نیز وظیفه داریم سیاستهای مصوب این حوزه را به صورت مستقیم برای فعالان آن تبیین کنیم.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به این که بازیسازان و بخش خصوصی به دلیل روبهرو بودن با واقعیتهای این حوزه، میتوانند برای تحقق این سند راهکارهای اجرایی، ایدههای ناب و پیشنهادهای راهگشا ارایه کنند، تصریح کرد: سند بازیهای رایانهای، آرمانهایی را مد نظر دارد که برای تحقق آنها لازم است موانع شناسایی دقیق شده و برطرف شوند. این در حالی است که بهطور قطع و به مرور زمان، این اسناد نیز نیاز به اصلاح و تکمیل داشته و نقطه نظرات فعالان این حوزه میتواند مشکلات سیاستگذاران و مجریان را به دلیل سرعت بسیار بالای پیشرفت تکنولوژی برطرف کند.
در پایان پس از بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات بازی سازان رایانهای مقرر شد تا در ماههای آتی و با همراهی بازی سازان برای رفع مشکل بازار فروش تدبیر و اقدام لازم صورت گیرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.