سامسونگ، هوآوی را به پای میز محاکمه کشاند

سامسونگ، هوآوی را به پای میز محاکمه کشاند در طی سال‌های اخیر، بسیاری از کمپانی‌های بزرگ دنیای فن‌آوری همواره شرکت‌های چینی همچون شیائومی، هوآوی، اوپو و غیره را به کپی‌برداری از طراحی و ویژگی‌های اسمارت‌فون‌های خود متهم کرده‌اند. البته قدمت این دعوا‌‌ها سر دراز دارد و اگر به یاد داشته باشید، تقریباً ۵ سال پیش، […]

سامسونگ، هوآوی را به پای میز محاکمه کشاند

در طی سال‌های اخیر، بسیاری از کمپانی‌های بزرگ دنیای فن‌آوری همواره شرکت‌های چینی همچون شیائومی، هوآوی، اوپو و غیره را به کپی‌برداری از طراحی و ویژگی‌های اسمارت‌فون‌های خود متهم کرده‌اند.

البته قدمت این دعوا‌‌ها سر دراز دارد و اگر به یاد داشته باشید، تقریباً ۵ سال پیش، شرکت سامسونگ همواره به اتهام الگوبرداری از محصولات کمپانی اپل به پای میز محاکمه کشیده می‌شد. اما اکنون که این شرکت کره‌ای، نامی برای خود در دنیای فن‌آوری دست و پا کرده است، از جایگاه متهم به شاکی تغییر مکان داده و در همین رابطه، شکایتی را علیه کمپانی چینی هوآوی تنظیم کرده است.

به گزارش تک شات، سامسونگ در شکواییه خود آورده که هوآوی، پتنت این شرکت را نقض کرده و خواستار غرامت ۲۴٫۱ میلیون دلاری شده است.

این شرکت همچنین، از دادگاه خواست تا روند تولید و فروش برخی از گوشی‌های سری Honor و به‌طور ویژه آنر ۸ را متوقف کند. البته این اولین دعوای میان این دو کمپانی در سال جاری نیست و چند ماه پیش، هوآوی شکایتی را علیه سامسونگ به دلیل نقض حقوق مربوط به تکنولوژی ۴G، سیستم عامل‌‌ها و رابط کاربری نرم‌افزاری ثبت کرد. اما سامسونگ هم بیکار ننشست و در پاسخ به این اقدام، شکایتی به منظور دریافت غرامت ۱۲ میلیون دلاری از این کمپانی را به دادگاه ارایه داد.

 

سامسونگ با صدور بیانیه‌ای در خصوص شکایت اخیر هوآوی عنوان کرد: علی‌رغم تلاش‌هایی که به منظور حل مسالمت‌آمیز این موضوع انجام دادیم، نتوانستیم به نتیجه‌ای برسیم و متأسفانه مجبور به متوسل شدن به اقدامات قانونی برای دفاع از مالکیت معنوی خود شدیم.