نوسازی ۴۰ هزار تاکسی در سال آینده

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد نوسازی ۴۰ هزار تاکسی در سال آینده  مهدی قره‌داغلی -مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، اعلام کرد: ۱۹۲ هزار دستگاه تاکسی در کشور فرسوده است که در سال آینده ۴۰ هزار دستگاه در سراسر کشور نوسازی کنیم. مرتضی ضامنی؛ در مراسم رونمایی از طرح نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده […]

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد

نوسازی ۴۰ هزار تاکسی در سال آینده

 مهدی قره‌داغلی -مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، اعلام کرد: ۱۹۲ هزار دستگاه تاکسی در کشور فرسوده است که در سال آینده ۴۰ هزار دستگاه در سراسر کشور نوسازی کنیم. مرتضی ضامنی؛ در مراسم رونمایی از طرح نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده در سال ۱۳۹۹ در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به مشکلاتی که در حوزه نوسازی تاکسی‌ها نظیر تغییر قیمت‌های فصلی، وجود داشت، موفق شدیم که طرح نوسازی ۱۰هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور را برنامه‌ریزی کنیم که هشت هزار دستگاه تحویل متقاضیان شده و دوهزار دستگاه دیگر باقیمانده که تا پایان امسال، تحویل داده خواهد شد. وی اظهار داشت: امید است این فرآیند در سال آینده با عدد بالاتری ادامه پیدا کند تا انباشتی که در حوزه تاکسی‌های فرسوده وجود دارد، کاهش یابد. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به اجرای طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از ابتدای سال ۹۵ نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۷۵ هزار دستگاه تاکسی در سطح کشور نوسازی شده اما تعداد ناوگان فرسوده بسیار بالاست که باید حتماً برنامه‌ریزی بهتری با همکاری و مشارکت سازمان‌هایی نظیر بانک‌ها و شرکت‌های خودروسازی صورت گیرد. به گفته وی، برنامه ما برای سال آینده نوسازی ۴۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده است که در حال مذاکره با شرکت ایران‌خودرو هستیم تا بتوان از ظرفیت این شرکت استفاده شود. مهدی جمالی‌نژاد؛ معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، در این خصوص گفت: نوسازی تاکسی‌های فرسوده به عنوان اولویتی مهم در این دولت مطرح بوده است، به صورتی که از ابتدای سال ۱۳۹۵ با همکاری دستگاه‌های مختلف توسط اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اجرایی و تاکنون بالغ بر ۷۵ هزار تاکسی فرسوده در این طرح نوسازی شده است، از این عدد می‌توان به عنوان رکوردی در تاریخ نوسازی تاکسی‌های فرسوده در دولت‌های مختلف نام برد. جمالی‌نژاد؛ افزود: در سال ۱۳۹۹ علیرغم تمام مشکلات موجود از جمله تغییر فصلی قیمت خودروهای مورد استفاده در تاکسیرانی و افزایش قیمت این خودروها، توانستیم برنامه نوسازی ۱۰هزار دستگاه تاکسی فرسوده درون‌شهری را با همکاری شهرداری‌ها به مرحله اجراء درآوریم. در این طرح تاکنون حدود ۸۰۰۰ دستگاه تاکسی از ابتدای سال در کل کشور نوسازی شده و تا پایان سال نیز با نوسازی ۲۰۰۰ دستگاه دیگر، برنامه به طور کامل اجرایی خواهد شد. رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به اینکه ۸۰ درصد نوسازی این مرحله در کلانشهرها و مراکز استان‌ها اتفاق افتاده است، گفت: این اقدام در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا، تأثیرات به‌سزایی در پی خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح را با تعداد بیشتر در سال آینده به مرحله اجراء درآوریم.

پرداخت تسهیلات ۹۰ میلیون‌تومانی به تاکسیرانان پایتخت

در ادامه، سیدمناف ‌هاشمی؛ ‌معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده پایتخت در قالب ارائه تسهیلات ۹۰ میلیون‌تومانی به هر راننده تاکسی، در دستور کار قرار گرفته‌است. وی اظهار داشت: اگر امسال منابع مختلف مالی از طریق بانک‌ها، دولت و دیگر منابع وجود داشت به جای ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس، شاید هزار دستگاه نوسازی می‌شد، شهر تهران به بیش از سه هزار دستگاه اتوبوس، بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن و ۴۰ هزار دستگاه تاکسی جدید نیاز دارد.هاشمی؛ ‌ادامه داد: تا امروز سه هزار و ۲۲۷ دستگاه تاکسی به بانک‌ها از محل وجوه اداره شده معرفی شدند که دو هزار و ۲۰۶ دستگاه تاکسی نوسازی و پلاک شده است، هرچند امسال انتظار می‌رفت که پنج هزار دستگاه تاکسی نوسازی شود اما بعید می‌دانم که تا پایان امسال به سه هزار دستگاه برسد؛ چرا که منابع شهرداری کافی نیست. وی با اشاره به مثبت بودن توافق و تفاهم‌نامه صورت گرفته میان شهردار تهران و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: ۹۰۰ میلیاردتومان اعتبار از دولت، صندوق کارآفرینی امید و شهرداری تهران در قالب نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده پایتخت در دستور کار قرار گرفته است. معاون شهردار تهران، افزود: مدیریت شهری منتظر نخستین تخصیص منابع از دولت است که از اسفندماه امسال نوسازی این ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده با وام ۹۰میلیون تومانی برای تاکسیرانان تهران آغاز می‌شود و حتماً تا پایان سال۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.