قائممقام سازمان راهداری خبر داد ترخیص۱۳۷۰ دستگاه کامیون دستدوم تا ماه آینده قائممقام سازمان راهداری، درباره آخرین وضعیت نوسازی ناوگان و واردات کامیونهای دستدوم اروپایی با عمر زیر سه سال، اظهار داشت: ۱۳۷۰ دستگاه کامیون وارداتی دستدوم در مرحله آخر فرآیندهای ترخیص قرار دارد. به گزارش مهر، داریوش امانی؛ افزود: ظرف ماه آینده، شمارهگذاری کامیونهای […]
قائممقام سازمان راهداری خبر داد
ترخیص۱۳۷۰ دستگاه کامیون دستدوم تا ماه آینده
قائممقام سازمان راهداری، درباره آخرین وضعیت نوسازی ناوگان و واردات کامیونهای دستدوم اروپایی با عمر زیر سه سال، اظهار داشت: ۱۳۷۰ دستگاه کامیون وارداتی دستدوم در مرحله آخر فرآیندهای ترخیص قرار دارد. به گزارش مهر، داریوش امانی؛ افزود: ظرف ماه آینده، شمارهگذاری کامیونهای وارداتی انجام میشود؛ واردات کامیونهای دستدوم اروپایی با عمر کمتر از سه سال، قانون است و ما در سالهای آتی هم واردات این نوع خودروهای سنگین را در دستور کار داریم؛ براین اساس خودروهای سنگین بعد از ساخت ۲۰۱۸ در سال آینده میلادی وارد و ترخیص میشود. قائممقام سازمان راهداری، تصریح کرد: طبق قانون، ناوگان زیر سه سال کارکرد که هم شامل ناوگان نو میشود و هم ناوگان کارکرده، امکان واردات دارد؛ البته واردات ناوگان تولید ۲۰۱۷ دیگر پایان یافته است. وی ادامه داد: از سال بعد میلادی، خودروهای سنگین ۲۰۱۸ به بعد وارد خواهد شد. امانی؛ درباره تعداد خودروهای سنگین و کامیونهای مانده در گمرک تصریح کرد: حدود سه هزار ناوگان در مرزهای ما در حال ترخیص هستند که از این تعداد، ۱۳۷۰ کامیون دستدوم مراحل پایانی ترخیص را طی میکنند و در حال ارائه گواهی اسقاط هستند؛ چون طبق قانون ترخیص هر کامیون وارداتی بهازای اسقاط یک دستگاه کامیون فرسوده انجام میشود. وی در پاسخ به این پرسش که آیا دریافت گواهی اسقاط، منجر به گرانی خودروهای فرسوده نشده است؟ گفت: براساس قانون باید حتماً یک ناوگان فرسوده خارج و یک ناوگان جدید به جای آن وارد شود؛ نوسازی ناوگان یکی از آرزوهای ما بود؛ بهخصوص که آلاینده بودن، پُر مصرف بودن و خرابیهای مکرر ناوگان فرسوده همواره آزاردهنده بود. به گفته امانی؛ دارندگان کامیونهای فرسوده یا شخصاً آماده مشارکت در نوسازی هستند یا اینکه قرار است بازنشسته شوند و بتوانند با آوردهای که فروش کامیون فرسوده دارد، امرار معاش کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.