عدم تعادل عرضه و تقاضا مهمترین مانع آزادسازی قیمت خودرو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: آزادسازی قیمت خودرو در شرایط فعلی که عرضه پاسخگوی تقاضا نیست موجب افزایش قیمتهای فعلی خواهد شد. فرهاد طهماسبی؛ در گفتوگو با خبرخودرو درخصوص موضع مجلس در زمینه قیمتگذاری خودرو، عنوان کرد: در کمیسیون صنایع مجلس تصمیم نهایی […]
عدم تعادل عرضه و تقاضا مهمترین مانع آزادسازی قیمت خودرو
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: آزادسازی قیمت خودرو در شرایط فعلی که عرضه پاسخگوی تقاضا نیست موجب افزایش قیمتهای فعلی خواهد شد. فرهاد طهماسبی؛ در گفتوگو با خبرخودرو درخصوص موضع مجلس در زمینه قیمتگذاری خودرو، عنوان کرد: در کمیسیون صنایع مجلس تصمیم نهایی برای نحوه قیمتگذاری خودرو اتخاذ نشده است، اما کمیسیون جهشتولید برنامهای را برای لغو قیمتگذاری دستوری خودرو در نظر گرفته است. وی اظهار داشت: به اعتقاد بنده در شرایط فعلی با توجه به عدم تعادل عرضه و تقاضا آزادسازی قیمت خودرو موجب افزایش قیمتها و تشدید مشکلات بازار خودرو خواهد شد. بنابراین تا زمانی که عرضه پاسخگوی تقاضا نیست آزادسازی قیمت خودرو راهکار مناسبی نیست زیرا موجب افزایش قیمتهای فعلی نیز خواهد شد. نماینده مردم نیریز، استهبان و بختگان در مجلس شورایاسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا علیرغم مخالفت شدید رئیس کمیسیون صنایع با واردات خودرو همچنان این موضوع در کمیسیون مطرح و دنبال میشود، گفت: کمیسیون صنایع در حوزه واردات خودرو تاکنون به موضع واحدی دستنیافته اما برخی از اعضای کمیسیون معتقدند برای ارتقای کیفیت، ایجاد رقابت و منافع مردم در کنار تقویت ساخت داخل، واردات تحت شرایطی و در چارچوب رقابتی میتواند تأثیرگذار باشد. طهماسبی؛ درباره تعیینتکلیف واردات خودروهای دستدوم در مجلس عنوان کرد: پس از رد لایحه بودجه۱۴۰۰ واردات خودروهای دست دوم فعلاً منتفی شده تا در لایحه بعدی در مورد آن تصمیمگیری شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورایاسلامی، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با برنامهریزی مدون و صحیح کمیسیون صنایع و کمیسیون جهشتولید بخشی از افزایش قیمتهای بیرویه خودرو کاسته شود تا اقشار کمدرآمد جامعه نیز صاحب خودرو شوند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.