تبلیغات در صنعت بیمه نباید گمراه‌کننده باشد

تبلیغات در صنعت بیمه نباید گمراه‌کننده باشد هدف از تبلیغات بیمه‌ای، معرفی صحیح خدمات بیمه‌ای با هدف ایجاد تقاضا در جامعه و تأثیر مثبت بر فروش بیمه‌نامه است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بیمه آسیا، مسعود بادین؛ نائب‌رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به تبلیغات اخیر یکی از پلتفرم‌های فروش آنلاین […]

تبلیغات در صنعت بیمه نباید گمراه‌کننده باشد

هدف از تبلیغات بیمه‌ای، معرفی صحیح خدمات بیمه‌ای با هدف ایجاد تقاضا در جامعه و تأثیر مثبت بر فروش بیمه‌نامه است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بیمه آسیا، مسعود بادین؛ نائب‌رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به تبلیغات اخیر یکی از پلتفرم‌های فروش آنلاین بیمه‌نامه که با واکنش نهاد ناظر هم مواجه شده است، گفت: ضرورت دارد تا یک سازوکاری شفاف در ارتباط با اجرای فصل دوم آیین‌نامه ۷۱ بیمه مصوب شورای عالی بیمه تدوین و به اجرا گذاشته شود؛ چرا که هدف سیاست‌گذاران صنعت بیمه از آیین‌نامه یادشده، حمایت از حقوق بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و صاحبان حقوق آنهاست. مدیرعامل بیمه آسیا، با تصریح این موضوع که در فصل دوم آیین‌نامه ۷۱ بیمه، محورهای و جهت‌گیری اطلاع‌رسانی و تبلیغ خدمات بیمه‌ای مشخص شده، اظهار داشت: هدف از تبلیغات بیمه‌ای چه توسط شرکت‌های بیمه‌گر، کارگزاران رسمی و نمایندگان بیمه، معرفی صحیح خدمات بیمه‌ای با هدف ایجاد تقاضا در جامعه و تأثیر مثبت بر فروش بیمه‌نامه است. نائب‌رئیس هیأت‌مدیره بیمه آسیا چالش اصلی این موضوع را این دانست که عرضه‌کنندگان بیمه و به‌طور خاص استارت‌آپ‌ها یا شرکت‌هایی که به نحوی غیرمستقیم، اقدام به فروش بیمه‌نامه در قالب اپلیکیشن یا یا سایت به صورت آنلاین می‌کنند، در تبلیغات خود نباید به‌گونه‌ای اقدام کنند که موجب گمراهی مردم و بیمه‌گذاران شود.