شرکت نایرو آلمان برنده مناقصات بین‌المللی در چابهار شد

شرکت نایرو آلمان برنده مناقصات بین‌المللی در چابهار شد مدیر‌کل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی کشور از اختصاص ۸ دستگاه مکنده غلات به ارزش تقریبی ۱۷ میلیون یورو به بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد. به گزارش مانا، عباس‌احمدزاده از خرید ۸ دستگاه مکنده غلات به ارزش تقریبی ۱۷ میلیون یورو در […]

شرکت نایرو آلمان برنده مناقصات بین‌المللی در چابهار شد

مدیر‌کل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی کشور از اختصاص ۸ دستگاه مکنده غلات به ارزش تقریبی ۱۷ میلیون یورو به بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

به گزارش مانا، عباس‌احمدزاده از خرید ۸ دستگاه مکنده غلات به ارزش تقریبی ۱۷ میلیون یورو در بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد و گفت: خرید و اختصاص این مکنده‌ها در راستای تجهیز توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است.

وی افزود: پس از برگزاری مناقصه بین‌المللی، بین شرکت‌های نایرو از کشور آلمان، ویگان از بلژیک و بوهلر از آلمان ۳ شرکت پیشنهادات خود را به کمیته فنی ‌و بازرگانی ارایه و پس از بررسی‌های کارشناسی شرکت نایرو از کشور آلمان با بالا‌ترین امتیاز فنی برنده مناقصات شد و اینک مراحل انعقاد قرارداد آن در حال اجراست.

مدیر کل تأمین ‌و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به قدرت تخلیه ۶۰۰ تن در ساعت هر دستگاه مکنده اظهارکرد: این ۸ دستگاه مکنده هر کدام قدرت تخلیه ۶۰۰ تن در ساعت را دارند و برای کشتی‌هایی با سایز ۸۰هزار تا ۱۵۰هزارتنی طراحی شده است.

وی با اشاره به تأمین اعتبار و گشایش ال‌سی تصریح‌ کرد: خوشبختانه مشکلی در تأمین اعتبار و گشایش ال‌سی وجود ندارد و گشایش ال‌سی در یکی از بانک‌های آلمان انجام خواهد شد.

احمد‌زاده در پایان افزود: خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به بندر چابهار نگاه ویژه‌ای دارد به همین منظور برای راه‌اندازی ترمینال مسافربری دریایی خرید ۳ دستگاه ایکس‌ری به ارزش ۳۰۰ هزار یورو قطعی شده است.

کالاهای اساسی منطقه شرق کشور از بندر چابهار تخلیه و بارگیری می‌شود

سیدمسعودآزادگان، مدیرکل عملیات بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی نیز گفت: این شرکت تمام تمرکز خود را برای انتقال کالاهای اساسی شرق کشور از طریق بندر چابهار متمرکز کرده است، زیرا نگاه ویژه مسؤولان کشور به چابهار باعث توسعه منطقه می‌شود.

آزادگان با هدف ارزیابی آخرین وضعیت طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار برای ترخیص تمام کالاهای اساسی استان‌های شرق کشور از این بندر بازدید کرد و گفت: این شرکت تمام تمرکز خود را برای انتقال کالاهای اساسی شرق کشور از طریق بندر چابهار دارد، زیرا نگاه ویژه مسؤولان به چابهار باعث توسعه منطقه می‌شود.

وی افزود: هنوز دولت سهمیه وارداتی را به ما تکلیف نکرده به همین سبب میزان واردات مشخص نشده است و در تلاش هستیم علاوه بر کالاهای اساسی توسط شرکت مادر تخصصی برخی شرکت‌های مربوط به وزارت جهاد کشاورزی مانند خدمات حمایتی ‌و پشتیبانی امور دام کالای خود را از این بندر ترخیص کنند.

وی تصریح ‌کرد: شرکت تأمین‌کننده کالاهای شرق کشور پذیرفته که کالاهای وارداتی شرق کشور شامل کالاهای استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و حتی یزد از طریق بندر چابهار تخلیه و بارگیری شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با تشریح اقدامات برای توسعه این بندر و میزان سرمایهگذاریهای دولتی و بخش خصوصی گفت: واردات و ترانزیت هر نوع کالا از طریق بندر چابهار برای بازرگانی و تجار توجیه‌پذیر است و دولت باید در امر واردات کالا پیشگام باشد.

 

بهروزآقایی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی برای بالا بردن سرعت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی اختصاص هشت دستگاه مکنده با توان ۶۰۰ تن در ساعت را برای بندر چابهار از طریق برگزاری مناقصه پیگیری کرده و برنده آن مشخص شده است و امیدواریم هرچه سریع‌تر دستگاه‌های مکنده وارد بندر شوند.