یک مقام مسؤول مطرح کرد تعیین قیمت خودروهای کمتیراژ توسط خودروسازان مدیرکل صنایع حملونقل وزارت صمت، اظهار داشت: وزارت صمت به دنبال آزادسازی قیمت خودرو نیست، بلکه یک بسته جهشتولید داریم که در آن قیمتگذاری برخی از خودروها براساس ضوابط هیأت تعیین و تثبیت قیمتهای سازمان حمایت در اختیار هیأتمدیره خودروسازان قرار میگیرد. سهیل معمارباشی؛ […]
یک مقام مسؤول مطرح کرد
تعیین قیمت خودروهای کمتیراژ توسط خودروسازان
مدیرکل صنایع حملونقل وزارت صمت، اظهار داشت: وزارت صمت به دنبال آزادسازی قیمت خودرو نیست، بلکه یک بسته جهشتولید داریم که در آن قیمتگذاری برخی از خودروها براساس ضوابط هیأت تعیین و تثبیت قیمتهای سازمان حمایت در اختیار هیأتمدیره خودروسازان قرار میگیرد. سهیل معمارباشی؛ در گفتوگو با ایلنا، در مورد آخرین وضعیت قیمتگذاری خودرو، اظهار داشت: قیمتگذاری خودرو همچنان در دست شورایرقابت است. وزارت صمت نیز به دنبال آزادسازی قیمت خودرو نیست، بلکه یک بسته جهشتولید داریم که در آن قیمت برخی از خودروها براساس ضوابط هیأت تعیین و تثبیت قیمتهای سازمان حمایت در اختیار هیأتمدیره خودروسازان قرار میگیرد. این مورد نیز در مورد خودروهای کمتیراژ بود، در مورد خودروهای پرتیراژ همچنان قیمتگذاری وجود داشته تا آحاد جامعه چندان از افزایش قیمتها متأثر نشوند. وی افزود: تا جایی که من در جلسات کمیسیون صنایع مجلس حضور داشتم، اطلاع دارم که طرح ساماندهی بازار خودرو که در آن خودرو در بورس عرضه میشود نیز در دست بررسی است. نمایندگان مجلس نیز بهدنبال این هستند که با اصلاحاتی که در طرح خود دارند بتوانند به ساماندهی بازار خودرو کمک کنند، البته من اطلاعی از تصویب این طرح در کمیسیون ندارم. مدیرکل صنایع حملونقل وزارت صمت، در مورد خودروسازان بخشخصوصی گفت: برای خارج کردن بازار خودرو از انحصار تمرکز بیشتر بر فعالسازی واحدهای بخشخصوصی است. از ظرفیت خودروسازان بخشخصوصی بهخاطر عواملی مانند تحریمها و… استفاده نمیشد اما برنامه جهشتولیدی برای این خوروسازان تهیه شده و امیدواریم از سال آینده این شرکتها با قدرت بیشتری وارد عرصه تولید خودرو شوند. وی افزود: با توجه به اینکه این شرکتها با همکاری شرکتهای خارجی خودرو تولید میکنند مطمئناً افزایش عرضه خودرو توسط این شرکتها در مسائلی مثل کیفیت و قیمت در سایر خودروسازان نیز تأثیر میگذارد. این مقام مسؤول، خاطرنشان کرد: بنابراین یک طرح توسط مجلس پیگیری میشود که نیاز به مصوبه مجلس دارد تا تبدیل به قانون و اجراء شود و یک طرح دیگر نیز توسط سازمان گسترش در وزارت صمت دنبال میشود. اما هدف نهایی این طرحها بازگشت آرامش به بازار خودرو است تا مصرفکننده منتفع شود. ما امیدواریم در نهایت طرحی که نفع بیشتری برای مصرفکننده داشته و همچنین تولیدکنندگان را از وضعیت زیاندهی خارج کند، به تصویب رسیده و اجرایی شود. معمارباشی؛ در ادامه خاطرنشان کرد: در مجموع بحث آزادسازی قیمت خودرو به هیچوجه مطرح نیست. آزادسازی به این معناست که با توجه به قیمت حاشیه بازار قیمت مشخص شود، موضوعی که مطرح است اینکه براساس ضوابط، قیمتگذاری چند خودروی کمتیراژ در اختیار هیأتمدیره خودروسازان قرار گیرد.
****
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.