عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس صنعت خودروسازی در ایران به کلافی پیچیده تبدیل شده است عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه مردم خودروهای بیکیفیت را گران میخرند، گفت: قصه پرغصه خودروسازی از دهههای گذشته تاکنون ادامهدار بوده و کلافی پیچیده تبدیل شده است. ا…وردی دهقانی؛ در گفتوگو با خانهملت، درباره قیمتگذاری […]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس
صنعت خودروسازی در ایران به کلافی پیچیده تبدیل شده است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه مردم خودروهای بیکیفیت را گران میخرند، گفت: قصه پرغصه خودروسازی از دهههای گذشته تاکنون ادامهدار بوده و کلافی پیچیده تبدیل شده است. ا…وردی دهقانی؛ در گفتوگو با خانهملت، درباره قیمتگذاری خودرو، گفت: از آنجا که با رشد نرخ ارز خودروسازان خواهان افزایش قیمت هستند در شرایطی که قیمت دلار نزولی میشود نیز باید بهای خودروهای تولیدی را کاهش دهند البته باید به این نکته نیز توجه کرد که هرچند انتظار مردم مبنی بر ضرورت کاهش قیمت خودرو متناسب با ارزان شدن ارز توقع به جایی است اما قیمت خودرو در بازار و درب کارخانه با یکدیگر تفاوت بسیاری داشته و این سود نه به جیب تولیدکننده میرود نه مصرفکننده. نماینده مردم ورزقان در مجلس شورایاسلامی، صنعت خودروسازی در ایران را به کلافی پیچیده تشبیه کرد و افزود: ساماندهی این صنعت به همت ملی و سیاستگذاری درست و دقیق نیاز دارد بهگونهای که در این تصمیمگیری به ابعاد مختلف توجه شود. وی اضافه کرد: هرچند ممکن است برخی تولیدکنندگان و واردکنندگان از تصمیمهای ضروری برای ساماندهی صنعت خودرو متضرر شوند اما نتیجه نهایی ساماندهی وضعیت کنونی خواهد بود. این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در صورتی تصمیمات اتخاذ شده در صنعت خودروسازی میتواند تأثیرگذار باشد که ویژگیهای خاصی داشته باشد؛ نخست آنکه نیاز بازار از طریق واردات و تولیدات داخلی تأمین شود، دوم آنکه خودروهای داخلی قابل رقابت با همتایان خارجی باشند و از سوی دیگر مصرفکننده بتواند خودروی باکیفیت و ارزانقیمت خریداری کند. وی با بیان اینکه در حالحاضر عده خاصی سود میبرند و مردم خودروهای بیکیفیت را گران میخرند، تصریح کرد: عدهای معتقد هستند با واردات، تولید ملی آسیب میبیند این در حالی است که با نام تولید ملی اجازه رقابت از تولیدکنندگان گرفته شده و صنعت خودروسازی زمینگیر شده است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در برخی مواقع خودروسازان از موضوعاتی مانند اخراج کارگران در صورت عدم حمایت از خودروسازیها برای تهدید استفاده میکنند، گفت: تولید ملی باید توان رقابت داشته باشد قصه پرغصه خودروسازی از دهههای گذشته تاکنون ادامهدار بوده که برای حل آن باید تصمیمات اساسی اتخاذ شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.