برخی اعتقاد ندارند‌!

برخی اعتقاد ندارند‌!        همان‌طور که حتماً دیده‌اید و شنیده‌اید‌، ماسک زدن و اجرای دستوالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری و نرفتن به دورهمی‌و این قبیل مسائل‌، نسبت به چند ماه پیش آنقدرها که باید جدی گرفته نمی‌شود و افرادی که گوش مبارکشان به این حرف‌ها بدهکار نیست در حال ازدیاد هستند‌! جنابمان (هوشنگ را […]

برخی اعتقاد ندارند‌!

       همان‌طور که حتماً دیده‌اید و شنیده‌اید‌، ماسک زدن و اجرای دستوالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری و نرفتن به دورهمی‌و این قبیل مسائل‌، نسبت به چند ماه پیش آنقدرها که باید جدی گرفته نمی‌شود و افرادی که گوش مبارکشان به این حرف‌ها بدهکار نیست در حال ازدیاد هستند‌!

جنابمان (هوشنگ را می‌گوییم) برای آنکه بفهمیم قضیه از چه قرار است و این خلق‌ا… ماسک نزن و یله و رها در بازار و حاضر در گعده و میهمانی‌ها حرف حسابشان چیست‌، من‌باب تجربه شخصی هم که شده دست بکار شدیم و هرجا فرصتی دست داد با این بزرگواران سر صحبت را بازکرده و از چرایی این بیخیالی‌ها سؤال کردیم و جواب‌هایی شنیدیم که گفتیم شما را هم در حظ و کیفش شریک کنیم شاید بار غم و غصه و فشار عصبی‌اش سرشکن شده و فروکش نماید‌!

برخی می‌گفتند که اعتقادی به ماسک و این حرف‌های پروتکلی ندارند‌، عده‌ای هم که اساساً اعتقادی به حضور و ظهور کرونا نداشته و همه را ساخته و پرداخته ذهن توهمی‌تخیلی بشر دو پا یا توطئه‌ای جهانی بر علیه نسل بشر می‌دانستند!

البته بودند کسانی که داشتن انرژی مثبت و خوش‌بینی را کلید مبارزه با کرونا  دانستند و می‌گفتند ما روزی چند وعده انرژی مثبت برای خودمان سرو می‌کنیم برای همین ویروس طرف ما نمی‌آید‌!

باید به عرض برسانم که برخی از دوستان هم بودند که در جواب سؤال بنده یا کلاً سکوت اختیار می‌کردند و خود را به نشنیدن می‌زدند و یا با سخنان محبت‌آمیزی مانند دلمان می‌خواهد و یا به شما ربطی نداره و از این دست جملات و حتی ادبیات سخت‌تر‌! از پرسش ما استقبال می‌کردند و ما هم از طرح سؤال، پشیمان‌!

به هرحال تجربه نه‌چندان دلچسب خوبی بود‌! اینکه فهمیدیم که ماسک و دستورالعمل‌های بهداشتی و ویروس هم می‌تواند جزء باورها و اعتقادات عده‌ای قرار بگیرد و یا آنکه می‌توان تجربه و دانش چند صد ساله علم پزشکی و کلی متخصص و دانشمند را بگذاریم سینه دیوار و همه را تخیل و توطئه و توهم بدانیم‌، پنجره جدیدی به روی فهم و کمال بشری برای ما باز نمود و فهمیدیم که وقتی شاعر می‌فرماید رسد آدمی‌به جایی که به جز خود نبیند‌، بنگر که تا چه حد است زوال آدمیت‌، یک چیزی می‌دانسته‌!

باز خدا خیر به آنهایی بدهد که سکوت و دندان قروچه و لیچار تحویل‌مان دادند‌، لااقل فهمیدیم که دلیل درست و درمانی ندارند و نمی‌دانند با خودشان چند چند هستند و افتاده‌اند به لجبازی و اره‌کشی درون شخصی‌!

معلوم نیست این کرونای وحشی شده باید چند ۱۰هزار نفر دیگر را از بین ببرد و کرورکرور خانواده‌ها را داغدار کند تا برخی بفهمند که علم و منطق آن‌، حرف قضا قورتکی و من‌درآوردی و دیمی ‌نیست و ربطی به اعتقاد و سلیقه و میل و نظر کسی ندارد و باید در برابر آن صمعاً و طاعتاً باشند و این من خود بزرگ کرده مدعی، کافی است دچار همین ویروس ریز میکروسکوپی بشود‌، اگر جان به در برد دیگر بهتر از هرکسی می‌فهمد اعتقاد و باور داشتن و یا نداشتن به ویروس چه معنی دارد‌!

 مولا علی‌(ع) می‌فرماید‌، مردم نسبت به آنچه نمی‌دانند دشمن‌اند، (تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل)

                                                                        هوشنگ‌خان