نوسازی ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان مسافری در سال آینده

نوسازی ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان مسافری در سال آینده مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، گفت: با توجه به ظرفیت کشور سعی می‌کنیم در سال آینده ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شود و مسلماً تعداد مناسبی در اختیار استان کرمان قرار می‌گیرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، داریوش باقرجوان؛ حاشیه بیست‌وهشتمین کمیته راهبری حمل‌ونقل […]

نوسازی ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان مسافری در سال آینده

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، گفت: با توجه به ظرفیت کشور سعی می‌کنیم در سال آینده ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شود و مسلماً تعداد مناسبی در اختیار استان کرمان قرار می‌گیرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، داریوش باقرجوان؛ حاشیه بیست‌وهشتمین کمیته راهبری حمل‌ونقل جادهای(حمل‌ونقل مسافر) کشور در کرمان در جمع خبرنگاران درباره نوسازی ناوگان حمل‌ونقل مسافر، اظهار کرد: نوسازی ناوگان مسافری در دستور کار سازمان راهداری بوده و انجام شده است. وی افزود: در حال‌حاضر میانگین سن ناوگان در اتوبوس حدود ۱۱ سال، مینی‌بوس ۲۱ سال و سواری کرایه ۱۱ سال است. باقرجوان؛ تصریح کرد: امسال قرارداد خوبی با ایران‌خودرو برای نوسازی ناوگان داشتیم و استان کرمان نیز تعدادی داشته و برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی برای نوسازی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در دستور کار است. وی بیان کرد: مسلماً تقاضا برای استفاده از ناوگان مسافری عمومی‌ در حال افزایش است و سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی به خوبی در مناسبت‌ها به این حوزه کمک می‌کند و سازمان راهداری در سال آینده نوسازی ناوگان را در دستور کار قرار می‌دهد و با توجه به ظرفیت کشور سعی می‌کنیم با دستور وزیر، ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شود و مسلماً تعداد مناسبی در اختیار استان کرمان قرار می‌گیرد.

باقرجوان؛ گفت: بخش قابل‌توجهی از ناوگان خصوصی نیز نوسازی شده و تمام تأکید ما بر استفاده از تولید داخل است و قیمت بحث بسیار مهمی‌است. سیدعلیخانی؛ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، نیز در جمع خبرنگاران گفت: در حال‌حاضر مهم‌ترین دغدغه سیستم حمل‌ونقل، کمبود مسافر است و به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا و محدودیت سفر، حجم زیادی از مسافران ناوگان عمومی‌کم شده و در سال‌جاری ۲۵ درصد کاهش تعداد مسافر را در استان کرمان داشته‌ایم. وی بیان کرد: گرانی قطعات، لاستیک و پایین بودن سن ناوگان اتوبوس مسافربری از جمله دغدغه‌های فعالان حوزه حمل‌ونقل است که امیدواریم امروز با حضور مسؤولان، به نتیجه خوبی برسیم.