وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد افزایش میانگین ۸۰ درصدی حقوقها در دولت یازدهم وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انتقال و جابهجایی، ثبتنام و استخدام بیشترین مطالباتی است که با من در میان گذاشته میشود، گفت: یکی از چالشهای ما در این روزها بحث نقل و انتقالات معلمان و نیروهای فرهنگی است. به […]
وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد
افزایش میانگین ۸۰ درصدی حقوقها در دولت یازدهم
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انتقال و جابهجایی، ثبتنام و استخدام بیشترین مطالباتی است که با من در میان گذاشته میشود، گفت: یکی از چالشهای ما در این روزها بحث نقل و انتقالات معلمان و نیروهای فرهنگی است.
به گزارش ایلنا، علیاصغرفانی در شانزدهمین نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده با مشاوران وزیران و دستگاههای اجرایی که امروز در اردوگاه باهنر برگزار شد، افزود: بسیاری از نیروهای انسانی در مناطق محروم غیربومی هستند و تقاضای انتقال به محل زندگی خود را دارند. در واقع یکی از چالشهای ما در این روزها نقل و انتقالات معلمان است.
وی در بخش دیگری از صحبتهایش اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ میلیون دانشآموز داریم که در بیش از ۱۰۵ هزار مدرسه به تحصیل مشغول هستند. در سال گذشته در ۱۱۰ مدرسه کشور تنها یک دانشآموز داشتیم. این امر نشان دهنده آن است که دستگاه تعلیم و تربیت به ویژه در دولت یازدهم حتی به یک دانشآموز نیز اهمیت میدهد. این کار اگرچه از نظر اقتصادی توجیه ندارد ولی به عدالت آموزشی کمک میکند.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۴۸۰۰ مدرسه با کمتر از ۵ دانش آموز داریم و یک میلیون همکار فرهنگی داریم؛ در واقع آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه کشور از نظر تعداد پرسنل است. از سوی دیگر سالانه حدود ۱۳۰ میلیون جلد کتاب چاپ میکنیم. اگر همه بخشهای چاپ ما و بخش غیردولتی قصد داشته باشند این کار را انجام دهند چاپ کتاب ۱۴ ماه طول میکشد، این در حالیست که در حال حاضر تعدادی از کتابهای مهر سال ۹۶ چاپ و انبار شده است.
فانی افزود: وزارت آموزش و پرورش در ۷۵۰ منطقه کشور اداره دارد و ۳۰۰ هزار پرسنل این وزارتخانه در رأیگیری، رأی شماری و اعلام نتایج حضور مردم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نقش داشتند.
وی با بیان اینکه حداقل ۴۰ میلیون مخاطب مستقیم داریم، گفت: ۲۶ میلیون نفر آمار والدین دانشآموزان است. در این شرایط هر تصمیمی که بگیریم همه جامعه متأثر میشوند. در حال حاضر یکی از ۳ درگیریهای خانوادهها، هدایت تحصیلی است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر کشور دارای ۳ سرمایه انسانی، فیزیکی و طبیعی است، گفت: سرمایه انسانی از اهمیت خاصی برخوردار است. کشوری توسعه یافتهتر است که از سرمایه انسانی بیشتری برخوردار باشد. براساس یکی از آمارهای منتشر شده سرمایه انسانی ژاپن ۸۰ درصد است و سرمایه انسانی تولیدکنندگان مواد خام ۳۶ درصد و ایران ۳۲ درصد است.
فانی تأکید کرد: آموزش و پرورش زیرساخت سرمایه توسعه انسانی را تشکیل میدهد به همین دلیل از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع وضعیت کنونی آموزش و پرورش آیینه تمام نمای آینده کشور است.
وی با بیان اینکه راهبرد اصلی آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت است، گفت: در دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰، ۱۸٫۵ میلیون دانشآموز داشتیم و تمام تلاش آموزش و پرورش این بود که دانشآموزی خارج از مدرسه باقی نماند و به همین علت مدارس شیفتبندی شد به گونهای که در اطراف تهران حتی مدارس ۶ شیفت داشتیم. در حال حاضر جمعیت دانش آموزی ۱۳ میلیون نفر و فضا و امکانات بیش از ۱٫۵ برابر شده است، بنابراین راهبرد ما ارتقای کیفیت باید باشد.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: امروزه حدود ۱۰ درصد از مدارس کل ایران دو شیفت است. ساخت مسکن مهر نیز برای ما مشکلاتی ایجاد کرده به گونهای که اگر تمام این خانهها دارای سکنه شوند، مشکلاتی برای آموزش و پرورش به وجود میآید، چرا که برای این طرح مدرسه پیشبینی نشده است.
فانی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی دومین سیاست ماست، گفت: در دو سال اخیر سیاست بهکارگیری نیروی انسانی از بوم برای بوم را پیگیری کردهایم. از سوی دیگر در ابتدای تشکیل دولت یازدهم یک میلیون و ۵۰۰ هزار کارمند داشتیم که در حال حاضر ۷۰ هزار نفر از آنها کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که ۵۰۰ هزار نفر به تعداد دانش آموزان اضافه شده است.
وی گفت: در دو سه سال اخیر در زمینه ساماندهی نیروی انسانی کار کردهایم به گونهای که در سال ۹۳ با انجام این کار هزار میلیارد تومان صرفهجویی کردیم و این مبلغ را برای افزایش حقوق کارکنان آموزش و پرورش صرف کردیم به گونهای که در طول فعالیت دولت یازدهم بهطور میانگین ۸۰ درصد حقوق کارکنان آموزش و پرورش اضافه شده البته با مبلغ پرداختی سایر دستگاهها بهکارکنانشان فاصله زیادی داریم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.