صدای پای روس‌‌‌ها روی خطوط ریلی کشور

صدای پای روس‌‌‌ها روی خطوط ریلی کشور در حال حاضر روابط تجاری ایران با روسیه در حوزه تأمین مالی و انتقال سرمایه از طریق فایناس بهتر شده است. به گزارش تین‌نیوز، نمایندگان گروه صنعتی مپنا در شرکت احداث و توسعه ریلی توانستند در سفر به مسکو با یک شرکت روسی برای تأمین مالی پروژه ریلی […]

صدای پای روس‌‌‌ها روی خطوط ریلی کشور

در حال حاضر روابط تجاری ایران با روسیه در حوزه تأمین مالی و انتقال سرمایه از طریق فایناس بهتر شده است.

به گزارش تین‌نیوز، نمایندگان گروه صنعتی مپنا در شرکت احداث و توسعه ریلی توانستند در سفر به مسکو با یک شرکت روسی برای تأمین مالی پروژه ریلی خود به توافق برسند.

مدیرعامل شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا در گفت‌وگو با تین‌نیوز از حصول توافق در مذاکرات اخیر این شرکت با طرف روسی خبر داد.

مرتضی‌ملانژاد با بیان این‌که در حال حاضر روابط تجاری بین ایران و روسیه بهبود یافته، اظهار کرد: در حال حاضر برای پیشبرد یکی از پروژه‌های موجود با یک شرکت بیمه‌ای روس که در امور خدمات تأمین مالی نیز فعالیت دارد، وارد مذاکره شده‌ایم.

وی ادامه‌ داد: پروژه مورد نظر، خط۲ مترو شیراز است که از سوی مسؤولان به مناقصه گذاشته شده و یکی از شرایط پذیرش آن وجود شرکت تأمین کننده مالی است.

مدیرعامل شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا ‌افزود: در حال حاضر روس‌‌‌ها علاقه‌مندی خود را به مشارکت در این پروژه ابراز کرده‌اند و گروه مپنا نیز در این زمینه از آمادگی لازم برخوردار است.

ملانژاد با بیان این‌که کارفرمای این پروژه سازمان قطار شهری شیراز است، گفت: به همین جهت پس از اعلام رسمی مشارکت روس‌‌‌ها از سوی شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا به سازمان قطار شهری شیراز، باید منتظر بمانیم تا طرف شیرازی مصوبات لازم را از شورای شهر و مقامات استانی اخذ کند.

وی با بیان این‌که حتماً تا هفته آینده علاقه‌مندی شرکت مپنا و تأمین‌کننده مالی پروژه در روسیه را به سازمان قطار شهری شیراز اعلام خواهیم کرد، گفت: در حال حاضر توافقات کلان با روس‌‌‌ها صورت گرفته و با طی مراحل پیش‌رو باید منتظر تأیید سازمان قطار شهری شیراز بمانیم.

ملانژاد در پاسخ به این‌که در رابطه با پروژه قطاربرقی گرمسار‌–اینچه‌برون چه اقداماتی صورت گرفته است، افزود: کارفرمای پروژه یاد شده شرکت راه‌آهن است و شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا نیز برای همکاری در این پروژه آمادگی کامل دارد.

 

وی از چگونگی روند مذاکرات شرکت راه‌آهن با روسیه اظهار بی‌اطلاعی کرد‌ و گفت: تنها موضوع مشترک در دو پروژه پیش‌رو شرکت ارایه دهنده خدمات مالی روسی است که علاوه‌بر مشارکت در پروژه شیراز برای تأمین مالی پروژه قطار برقی گرمسار‌–اینچه‌برون نیز ابراز تمایل کرده است.