رشد« بانکداری همراه» همزمان با تضعیف «بانکداری با اینترنت ثابت»

بررسی‌های اتحادیه تجاری انگلیس نشان می‌دهد رشد« بانکداری همراه» همزمان با تضعیف «بانکداری با اینترنت ثابت» در حالی که استفاده از رایانه‌های رومیزی و اینترنت ثابت برای دسترسی به خدمات بانکداری رو به کاهش است، کاربران همراه روزبه‌روز بیش‌تر از appهای مرتبط برای این کار استفاده می‌کنند. به گزارش فارس به نقل از تک‌ویک، بررسی‌های […]

بررسی‌های اتحادیه تجاری انگلیس نشان می‌دهد

رشد« بانکداری همراه» همزمان با تضعیف «بانکداری با اینترنت ثابت»

در حالی که استفاده از رایانه‌های رومیزی و اینترنت ثابت برای دسترسی به خدمات بانکداری رو به کاهش است، کاربران همراه روزبه‌روز بیش‌تر از appهای مرتبط برای این کار استفاده می‌کنند.

به گزارش فارس به نقل از تک‌ویک، بررسی‌های اتحادیه تجاری انگلیسی بی‌بی‌ای که خدمات بخش بانکداری را بررسی می‌کند، نشان می‌دهد که محبوبیت برنامه‌های بانکداری همراه با توجه به افزایش استفاده مردم از گوشی‌های هوشمند روزبه‌روز در حال افزایش است و فن‌آوری‌های جدید در این حوزه با استقبال مردم مواجه می‌شوند.

براساس این گزارش مردم انگلیس ۷۶۱۰ بار در دقیقه یا ۴ میلیارد بار در سال از نرم‌افزارهای بانکداری همراه برای پیشبرد امور خود استفاده می‌کنند. البته استفاده از تلفن و اینترنت ثابت برای این کار کماکان ادامه دارد، اما محبوبیت آن به اندازه نرم‌افزارهای بانکداری همراه نیست.

یکی از یافته‌های جالب این بررسی افزایش ۵۴ درصدی پرداخت قبوض و هزینه‌ها از طریق نرم‌افزارهای موبایلی بانکداری در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال ۲۰۱۶ است. تعداد این تراکنش‌ها در سال گذشته میلادی به ۳۴۷ میلیون مورد افزایش یافته است. جالب آن‌که این رقم در سال ۲۰۱۴ برابر با ۱۲۲ میلیون مورد بوده است.

پرداخت‌های انجام شده از طریق خدمات بانکداری اینترنت ثابت هم با دو درصد افزایش به ۴۱۷ میلیون مورد رسیده است. همچنین از راه رسیدن کارت‌های غیرتماسی هوشمند نیز به افزایش ۲۵۰ درصدی کاربرد آن‌ها انجامیده و تنها در مارس سال ۲۰۱۶ حدود ۱٫۱ میلیارد دلار صرف هزینه را توسط مردم به وجود آورده است.

 

در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۳٫۸ میلیون برنامه بانکداری همراه هم بر روی گوشی‌های مردم انگلیس بارگذاری شده که نسبت به سال ۲۰۱۴ حدود ۵۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.