روشهای حمایتی و مانعزدایی از تولید خودرو باید اصلاح شود سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورایاسلامی، گفت: تاکنون بیشترین توجه به صنعت خودرو معطوف به مرحله پس از عرضه و خدمات پس از فروش و از دیدگاه مصرفکنندگان بوده، در حالی که این رویکرد نیازمند تغییر است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از خبرخودرو، […]
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورایاسلامی، گفت: تاکنون بیشترین توجه به صنعت خودرو معطوف به مرحله پس از عرضه و خدمات پس از فروش و از دیدگاه مصرفکنندگان بوده، در حالی که این رویکرد نیازمند تغییر است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از خبرخودرو، حجتا… فیروزی؛ ضمن اشاره به اهمیت شعار سالجاری تحت عنوان تولید، پشتیبانی و مانعزداییها، اظهار داشت: نامگذاری سال جدید تحت این عنوان از سوی مقاممعظمرهبری، برگرفته از تمامی شعارهای سالهای اخیر در حوزه تولید و اقتصاد است و به نظر میرسد بهرغم تمامیگامهایی که تاکنون در مسیر تولید برداشته شده، عدم دستیابی به نتیجه مطلوب، ناشی از وجود موانع و عدم حمایتهاست. وی با تأکید بر ضرورت توجه ویژهتر به وضعیت تولید خودرو و در کنار آن بازار به عنوان دو محور اساسی در حوزه صنعت خودرو، افزود: بیشترین بررسیها در صنعت خودرو تاکنون، معطوف به مرحله پس از عرضه و خدمات پس از فروش بوده و از دیدگاه مصرفکنندگان به این صنعت نگریسته میشده، در حالی که تقویت صنعت خودرو در گروی حمایتهای اثرگذار است. نماینده مردم فسا در مجلس شورایاسلامی، معتقد است: نوع پشتیبانیها و رفع موانع از صنعت خودرو تاکنون به شکلی بوده که این صنعت را به یک مجموعه غیررقابتی تبدیل کرده و با توجه به اینکه این رویکرد پاسخگوی نیازها نبوده، برای کسب نتیجه مطلوب، تغییراتی در شکل حمایتها و همچنین مانعزداییها میبایست ایجاد شود. فیروزی؛ بیان کرد: شاید یکی از مهمترین شیوهها در بدو امر، آسیبشناسی این موضوع باشد که با وجود تمامیحمایتهای شفاهی، قانونی و مالی، دلیل اینکه صنعت خودروی داخلی، تاکنون به جایگاه واقعی خود که بهطور معمول با کشوری نظیر کره مقایسه میشود، نرسیده است، ناشی از چیست. آیا این حمایتها اثرگذار بوده و یا در برخی موارد نابهجا بوده و یا میبایست در نوع، روش، زمان و پشتیبانی از مجموعه زنجیره تولید تغییرات و اصلاحاتی اعمال شود. وی در ادامه تأکید کرد: صنعت خودروسازی به عنوان یک صنعت پیشرو در کشور و به عنوان یک صنعتی که بخش زیادی از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده، حتماً میبایست مورد پشتیبانی قرار بگیرد و موانع پیشروی آن مرتفع شود. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورایاسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: خودروسازان نیز میبایست در بحث آسیبشناسی از صنعت خودرو با سایر ارگانها همکاری کرده و تحلیلی واقعی از این صنعت ارائه نمایند. طرح تحقیق و تفحص مجلس نیز در جریان است و مجلس نیز در این طرح ضمن اینکه پیشرفتهای حاصله در این صنعت را انکار نمیکند، به دنبال ریشهیابی علل عدم تحقق انتظارات از این صنعت است که میتواند ناشی از نحوه قانونگذاری، حمایتهای مالی، شیوه عرضه و یا اعتمادسازی باشد تا بدین ترتیب اصلاح بخشهای معیوب امکانپذیر شده و بتوانیم به جایگاه واقعی خود که در راستای تحقق شعار سال نیز هست، نائل شویم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.