اجرا و نظارت زیرساخت‌های معدنی در ۲۲ مجتمع ایمیدرو

اجرا و نظارت زیرساخت‌های معدنی در ۲۲ مجتمع ایمیدرو مدیر دفتر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: این دفتر در حال حاضر در ۲۲ واحد از طرح‌ها و مجتمع‌های تحت پوشش خود، فعالیت‌های مربوط به تأمین و توسعه زیرساخت معادن و صنایع معدنی را عملیاتی کرده است.  به گزارش […]

اجرا و نظارت زیرساخت‌های معدنی در ۲۲ مجتمع ایمیدرو

مدیر دفتر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: این دفتر در حال حاضر در ۲۲ واحد از طرح‌ها و مجتمع‌های تحت پوشش خود، فعالیت‌های مربوط به تأمین و توسعه زیرساخت معادن و صنایع معدنی را عملیاتی کرده است.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، عباس‌رنجبر گفت: خدمات دفتر زیرساخت به‌طور عمده به طرح‌ها و مجتمع‌های معدنی همچون سنگ‌آهن گل‌گهر، طلای‌زرشوران، سنگ‌آهن سنگان، سنگ‌آهن فلات‌مرکزی، روی مهدی‌آباد، زغال‌سنگ طبس و تیتانیوم‌کهنوج و… مناطق ویژه اقتصادی ارایه شده و می‌شود.

وی با بیان این‌که مناطق ویژه اقتصادی خلیج‌فارس، لامرد، پارسیان و کاشان تحت پوشش دفتر زیرساخت هستند، افزود: این مجموعه علاوه بر حوزه سازمانی، حوزه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران را نیز در زیر مجموعه خود تحت پوشش قراردهد.

رنجبر همکاری با سایر حوزه‌ها از جمله ریلی را از دیگر فعالیت‌های دفتر زیرساخت ایمیدرو ذکر کرد و گفت: در حوزه ریلی در دو بخش طرح‌ها و بهره‌وری فعال هستیم که در بخش بهره‌وری، کارگروهی مرکب از راه‌آهن، شرکت‌های حمل و نقل ریلی، شرکت‌های معدنی و فولادی همچون فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، فولاد خراسان، فولاد خوزستان، مس و زغال‌سنگ و معادن سنگ‌آهن تشکیل شد که موضوع بهره‌وری ارتقای حمل و نقل ریلی مواد معدنی در کشور را پیگیری می‌کند.

وی افزود: این کارگروه تاکنون ۱۲ جلسه با حضور ۴۵ عضو از شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی برگزار کرده که در افزایش شاخص‌های بهره‌وری تأثیر‌گذار بوده است.

رنجبر ادامه داد: در حال حاضر سرعت سیر واگن بر روی ریل در قطارهای برنامه‌ای به حدود ۳۰۰ کیلومتر در روز رسیده اما با این وجود، با میانگین شاخص کشورهای توسعه یافته به میزان ۹۶ کیلومتر در «ساعت» فاصله زیادی داریم، این در حالی است که طی دو سال گذشته این شاخص رشد خوبی داشته است.

 

وی گفت: قرار است شاخص‌های حمل بار ریلی نسبت به مجموع حمل بار توسط ریل و جاده در کشور که اکنون بین ۱۰ تا ۱۲ درصد است، تا افق ۱۴۰۴ به ۳۰ درصد برسد که ایمیدرو با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های بارگیری در معادن در تحقق آمار ذکر شده کمک می‌کند.