با مجوز میراث فرهنگی در تقاطع غیرهمسطح گنبد جبلیه، شیب زیر گذر طبیعی می‌شود

شهردار کرمان با مجوز میراث فرهنگی در تقاطع غیرهمسطح گنبد جبلیه، شیب زیر گذر طبیعی می‌شود شهردار کرمان گفت: محدودیت‌هایی که میراث فرهنگی در اجرای زیرگذر گنبد جبلیه برای ما گذاشت، باعث شیب تند این زیر گذر شد و اگر میراث فرهنگی اجازه ۲۰ متر شیب دیگر در تقاطع غیرهمسطح گنبد جبلیه را دهد، شهرداری […]

شهردار کرمان

با مجوز میراث فرهنگی در تقاطع غیرهمسطح گنبد جبلیه، شیب زیر گذر طبیعی می‌شود

شهردار کرمان گفت: محدودیت‌هایی که میراث فرهنگی در اجرای زیرگذر گنبد جبلیه برای ما گذاشت، باعث شیب تند این زیر گذر شد و اگر میراث فرهنگی اجازه ۲۰ متر شیب دیگر در تقاطع غیرهمسطح گنبد جبلیه را دهد، شهرداری شیب زیر گذر را طبیعی می‌کند.

به گزارش مناقصه مزایده، علی‌بابایی با بیان این که از سال‌های گذشته در رینگ شهر چند تقاطع نیمه‌کاره مثل گنبد جبلیه مانده بود افزود: از آن‌جایی که این تقاطع در روزهای پنجشنبه و جمعه دارای تردد زیاد است، حتماً باید اجرایی می‌شد.

شهردار کرمان تصریح کرد: این پروژه چندین سال به دلیل همجوار بودن با گنبد جبلیه که یکی از آثار تاریخی زیبای استان مان است توسط میراث فرهنگی بلاتکلیف مانده بود و اجازه کار به شهرداری داده نمی‌شد.

وی با بیان این که بعد از مذاکرات انجام شده با میراث فرهنگی با اجرای زیر گذر شرقی-غربی در این تقاطع با محدودیت اجرا در ۸۰ متر موافقت شد خاطرنشان کرد: از آن‌جایی که بعضی از اکس‌های این تقاطع از قبل زده شده و در حال فرسودگی بودند راهی برای اجرای این پروژه با وجود محدودیت گذاشته شده نبود.

شهردار کرمان با اشاره به این‌که اگر به جای ۸۰ متر اجازه داشتیم ۱۰۰متر داخل خیابان شهدا در ضلع غربی این تقاطع بیاییم شیب زیرگذر طبیعی می‌شد گفت: اکنون نیز آمادگی داریم که در صورت موافقت میراث فرهنگی برای ۲۰ متر افزایش زیرگذر، شیب این تقاطع را به صورت طبیعی در بیاوریم و این مشکل حل شود.

 

وی با اشاره به ضوابط میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در ضلع شرقی این تقاطع نیز با توجه به این‌که دست خود ما بود، به دلیل جلوگیری از قطع شدن تعداد زیادی درخت، تصمیم گرفتیم با این روش اجرا کنیم.