دولت اجرای قانون از رده خارجسازی فرسودهها را به خودروسازان ابلاغ کند نائبرئیس انجمن اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، تأکید کرد: ماده۶ آییننامه از رده خارجسازی خودروهای فرسوده مصوب سال ۸۸ از سوی هیأت دولت، در دسترسترین فرصت پیش روی صنعت اسقاط کشور است که اجرای آن نیازمند ابلاغ و الزام خودروسازان از سوی دولت […]
دولت اجرای قانون از رده خارجسازی فرسودهها را به خودروسازان ابلاغ کند
نائبرئیس انجمن اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، تأکید کرد: ماده۶ آییننامه از رده خارجسازی خودروهای فرسوده مصوب سال ۸۸ از سوی هیأت دولت، در دسترسترین فرصت پیش روی صنعت اسقاط کشور است که اجرای آن نیازمند ابلاغ و الزام خودروسازان از سوی دولت است. به گزارش مناقصهمزایده، داوود کریمی؛ بیان داشت: فرصت پیشروی صنعت اسقاط خودرو که قابل دسترس بوده و با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان، تحرک صنعت اسقاط خودرو در کشور را فراهم میکند، رعایت ماده۶ آییننامه از رده خارجسازی خودروهای فرسوده مصوب سال ۸۸ هیأت دولت است که در حالحاضر نیز زنده بود و قابلیت اجرایی دارد. وی تأکید کرد: در همین راستا، صرفاً نیازمند دستور و ابلاغ هیأت دولت به وزیر صمت مبنی بر الزام خودروسازان به اجرای این قانون هستیم. وی در ادامه به لایحه نوسازی ناوگان و از رده خارج سازی خودروهای فرسوده در مجلس نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه، مباحث فعالسازی مراکز اسقاط، خروج خودروهای فرسوده و کاهش آلایندههای جوی در گیرودار مصوبات شوراینگهبان و مجلس قرار دارد، با الزام خودروسازان به اجرای قانونی که موجود بوده و تنها نیازمند ابلاغ است، فعالیت حداقل ۳۰ درصد از ظرفیت مراکز اسقاط و خروج فرسودهها آغاز میشود، ضمن اینکه به سود خودروسازان بوده و علاوه بر آن، بسیاری از هزینههای تحمیلی بر جامعه نیز کاهش مییابد. نائبرئیس انجمن اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، با بیان اینکه بیش از ۱۵هزار میلیاردتومان سرمایهگذاری بخشخصوصی به دلیل عدم اجرای این قانون، بلامصرف مانده است، گفت: اجرای این قانون، ایجاد شش تا هفت هزار فرصت اشتغال پایدار را موجب خواهد شد و همچنین امکان تأمین مواداولیه ذوبآهن و ضایعات آهنی موردنیاز برای سرریز کورههای ذوب آهن که از طریق واردات تأمین میشود، در داخل فراهم خواهد شد. کریمی؛ همچنین درخصوص واردات خودروهای سنگین با سه سال کارکرد از اواخر سال ۹۹ گفت: واردات این دستگاهها باید به شکلی مدیریت شود که امکان جمعآوری فرسودهها برای مراکز اسقاط در سطح کشور فراهم باشد و اسقاط تنها محدود به برخی استانها نشود. وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت هماهنگی سازمان راهداری زیرمجموعه وزارت راهوشهرسازی، ستاد مدیریت حملونقل سوخت کشور و انجمن صنفی مراکز اسقاط، آمادگی از رده خارجسازی خودروهای سنگین برای انجمن صنفی اسقاط با همراهی دولت وجود دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.