رفع موانع تولید با مدیریت صحیح امکانپذیر خواهد بود عضو هیأت علمیدانشگاه علموصنعت ایران، تحقق شعار سال در صنعت خودرو را در گروی افزایش کمی و کیفی تولید خودرو عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده، ابوالفضل خلخالی؛ اظهار داشت: مهمترین نکته در شعار سال موضوع تولید است که باید به لحاظ کمیت و کیفیت آن را […]
رفع موانع تولید با مدیریت صحیح امکانپذیر خواهد بود
عضو هیأت علمیدانشگاه علموصنعت ایران، تحقق شعار سال در صنعت خودرو را در گروی افزایش کمی و کیفی تولید خودرو عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده، ابوالفضل خلخالی؛ اظهار داشت: مهمترین نکته در شعار سال موضوع تولید است که باید به لحاظ کمیت و کیفیت آن را بهبود بخشید.چرا که با افزایش تولید، تولید ناخالص ملی نیز افزایش خواهد یافت و موجب گستردگی اقتصاد کشور خواهد شد. با توجه به اینکه صنعت خودرو در همه دنیا یک صنعت اقتصادی است و نقش مهمی در اقتصاد کشورهای توسعه یافته بزرگ مانند آمریکا، فرانسه آلمان، ژاپن، چین و کره دارد کشور ما نیز باید به صنعت خودرو بهای جدیای دهد زیرا پیشرفت صنعت خودرو پیشرانی برای سایر صنایع محسوب میشود و موجب رونق آنها خواهد شد. وی بر افزایش کیفیت در کنار کمیت تأکید کرد و گفت: به منظور افزایش کیفیت خودرو و با توجه به مشکلات بخش دولتی در خودروسازی باید به فکر خصوصیسازی صنعت خودرو باشیم و با حمایت از بخشخصوصی زمینه رشد آن را فراهم کنیم. این کارشناس صنعت خودرو، توجه به طراحی و دانش فنی را مهمترین اصل در افزایش ارزشافزوده صنعت خودرو عنوان کرد و گفت: با شکلگیری و رشد دانش فنی در صنعت خودرو میتوان مانع خروج نخبگان از کشور شد و فارغالتحصیلان رشتههای فنی و مهندسی را جذب صنایع کشور کرد و بدین ترتیب دانش فنی را به مزیت اقتصادی تبدیل خواهیم کرد. خلخالی؛ با اشاره به دیگر محور شعار سال مبنی بر مانعزدایی بیان کرد: متأسفانه در کشور ما تولیدکنندگان برای آغاز کسبوکار خود با موانع متعددی مانند بیمه، مالیات و قوانین محیطزیست مواجه هستند که میتوان با مدیریت صحیح و دقیق این موانع را رفع کرد. ضمن اینکه این قوانین در مورد همه به صورت یکسان رعایت نمیشود و به صورت رانتی با آنها برخود میشود اما اگر قوانین برای همه به صورت یکسان اجراء شود به بهبود اقتصاد ملی کشور کمک خواهد کرد. وی ادامه داد: موانع دیگری در راستای مجوزهای صنعتی وجود دارد و شرکتهایی که برای کسبوکار تولیدی و صنعتی شروع به کار میکنند برای دریافت مجوز با موانعی مواجه هستند که باید این موانع نیز رفع شوند. تأمین مالی تولیدکنندگان از دیگر موانعی است که بهخوبی صورت نمیگیرد. بهعنوان مثال اگر طرح و ایده جدیدی وارد بازار شود نیاز به تأمین مالی دارد که معمولاً تنها حمایت مالی از سوی بانکها است که معمولاً رغبتی برای بهرهگیری از آن وجود ندارد. عضو هیأت علمیدانشگاه علموصنعت ایران عنوان کرد: تأمین مالی بورس نیز میتوانست کمککننده باشد اما از فرصتی که پیش آمد به درستی استفاده نشد. در این زمینه میتوان از انواع مدل تأمین مالی دنیا مانند صندوقهای پروژه و شرکتهای سهامی پروژه بهره برد اما در کشور ما حمایتهای مالی محدود و کوچک است و برای صنعت خودرو که حجم تأمین مالی زیادی را میطلبد کارگشا نیست.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.