انتخابات شوراهای اسلامی منحصر به یک عده خاص نیست

    معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده، گفت: تأکید وزارت کشور در انتخابات حاکمیت قانون، بی‌طرفی مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات و ایجاد شرایط برای حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رأی است.به گزارش ایلنا، محمدحسین‌مقیمی در سمینار سراسری فرمانداران و […]

    معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده، گفت: تأکید وزارت کشور در انتخابات حاکمیت قانون، بی‌طرفی مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات و ایجاد شرایط برای حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رأی است.به گزارش ایلنا، محمدحسین‌مقیمی در سمینار سراسری فرمانداران و بخشداران استان البرز اظهار کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی باید شرایطی را فراهم کرد که افراد علاقه‌مند که خود واجد شرایط خدمت به مردم می‌دانند در صحنه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در انتخابات گذشته نیز مشارکت سیاسی مردم بسیار ویژه بود و ملت با حضورشان مبین نشاط سیاسی در کشور بودند. انتخابات شوراهای اسلامی هم منحصر به یک عده خاص نیست و باید این حق حضور برای آحاد مردم جهت مشارکت در انتخابات ایجاد شود.

وی فعال شدن احزاب و گروه‌ها و بهره‌مندی از نهایت ظرفیت این نهادهای سیاسی برای مشارکت مردم در دو انتخابات پیش رو مهم خواند.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری اظهارات خود با اشاره به فعالیت دولت در عرصه سیاست خارجی، گفت: در مذاکرات خارجی، برد ما به گونه‌ای بود که سیاست‌های کشور، امنیت و اقتدار ملی حفظ تضمین شد.

مقیمی همچنین با اشاره به موفقیت‌های برجام، اظهار کرد: نوع مخالفت مخالفین با برجام حکایت از میزان موفقیت برجام دارد. اگر کار بزرگی انجام نشده بود، پیش از خشک شدن امضاء برجام مخالفت‌‌ها آغاز نمی‌شد.

وی با بیان این‌که برجام اتفاق بزرگی در کشور بوده است و نتایج متعددی برای کشور داشته است، خاطرنشان کرد: در برجام ما توانستیم در مجامع ملی حرف خود را بزنیم؛ سیاست‌های جمهوری اسلامی را مطرح کنیم و داشتن حق طبیعی انرژی هسته‌ای را در سطح جهانی برای خود تثبیت کنیم. آنچه مجامع بین‌المللی نیز این اصل را به رسمیت شناختند.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: در برجام از سویی قطعنامه‌هایی که علیه ما بود و هر کدام می‌توانست شرایط سختی را برای کشور ایجاد کند، برداشته شد.

مقیمی با اشاره به مخالفت‌‌ها با برجام تصریح کرد: این مخالفت‌‌ها هیچ گاه مبنای علمی و اصولی نداشته و فقط می‌خواستند با پیروزی دولت و ملت ما مخالفت کنند. امروز نفت را مصرف داخلی کنیم و به هر قیمتی که به توافق برسیم می‌فروشیم. نفت را به قیمت توافقی، با ارز توافقی و به کشور مد نظر می‌فروشیم. امروز بسیاری از مسایل حل شده است و ۲٫۵ میلیون بشکه نفت در روز صادر می‌کنیم، پیش‌تر با شرایط سخت و محدودی نفت تأمین می‌کردیم. اما امروز می‌توانیم امکانات را در اختیار داشته نفت را علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای مختلف نیز صادر کنیم و به هر قیمتی که به توافق برسیم بفروشیم.

مقیمی تصریح کرد: اگر عده‌ای مخالفت می‌کنند، منافع خود را در خطر می‌بینند و امروز جلوی منافع آن‌ها گرفته شده است که فریاد می‌زنند. کشورهای استکباری و غرب تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند که ما موفق نشویم.

مقیمی با اشاره به سفرهیأت‌های مختلف تجاری به کشور و انعقاد تفاهم‌نامه‌های اقتصادی افزود: پیش از این که برجام به امضا برسد چنین رویه‌ای نداشتیم و معاملات امروز با پسابرجام متفاوت بود.

وی نقش تیم مذاکره‌کننده را در شرایط کنونی مهم خواند و ادامه داد: دولت در سیاست خارجی کار خود را به نحو مطلوبی به انجام رساند. پیش از برجام کشور محدود به منابع داخلی بود و مذاکرات ظرفیت نخبگان داخل کشور و صرف وقت هزاران کارشناس و ساعت‌ها مذاکره به پسا برجام رسید.

 

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین بیان کرد: این تیم با عنایات خداوند و هدایت‌های مقام معظم رهبری و پشتیبانی دولت و مردم در مقابل شش قدرت جهانی تصمیم‌گیری کردند، تصمیمی که هیچ ایرادی بر بُرد–‌بُرد ما نبود.