حضور ۱۱۳ شرکت دانش‌بنیان در بازارهای بین‌المللی

حضور ۱۱۳ شرکت دانش‌بنیان در بازارهای بین‌المللی سال ۹۹، بیش از ۱۱۳ شرکت دانش‌بنیان توانمند صادراتی به ابزارهای تبلیغاتی دست یافتند تا محصول خود را به بازارهای بین‌المللی برسانند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از معاونت علمی ‌و فناوری ریاست‌جمهوری، مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی‌و فناوری ریاست‌جمهوری برای توسعه کسب‌وکارهای بین‌المللی اقدام […]

حضور ۱۱۳ شرکت دانش‌بنیان در بازارهای بین‌المللی

سال ۹۹، بیش از ۱۱۳ شرکت دانش‌بنیان توانمند صادراتی به ابزارهای تبلیغاتی دست یافتند تا محصول خود را به بازارهای بین‌المللی برسانند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از معاونت علمی ‌و فناوری ریاست‌جمهوری، مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی‌و فناوری ریاست‌جمهوری برای توسعه کسب‌وکارهای بین‌المللی اقدام به ایجاد خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در دیگر کشورها، ارائه مشاوره‌های صادراتی و فراهم کردن ابزارهای تبلیغاتی کرده است تا به کمک آنها، مسیر توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان به دیگر کشورها را تسهیل کند. براساس همین برنامه جامع، سال گذشته بیش از ۳۹۰ نفر آموزش‌های صادراتی دریافت کردند. کاری که کمک کرد تا این افراد و شرکت‌های روش‌های درست بازاریابی و شناخت منطقی از بازار هدف را بیابند و صادراتی موفق داشته باشند. همین آموزش‌ها سال گذشته منجر به کسب استانداردها و مجوزهای بین‌المللی برای ۱۳ شرکت شد. در زمینه تهیه ابزارهای تبلیغاتی نیز مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی‌و فناوری ریاست‌جمهوری سعی کرد تا این ابزار را در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار دهد. این ابزار نیز سال گذشته در اختیار ۱۱۳ شرکت قرار گرفت. افزایش و گسترش مرزهای فروش و خدمات شرکت‌ها موجب رشد و توسعه آنها می‌شود. وجود مشتریان زیاد و فروش کالاها و خدمات ارائه شده دیگر محدود به مرزهای داخلی نمی‌شود. بر همین اساس شرکت‌ها سعی می‌کنند در بازار بین‌الملل حضور داشته باشند. حضور در صحنه بین‌المللی می‌تواند امکان تهیه و گسترش تولید را برای شرکت‌ها فراهم آورد. دسترسی به مواد خام بیشتر و ارزانتر و دسترسی به نیروی کار سایر کشورها که شاید بتواند در توسعه اهداف شرکت مؤثر باشد همگی با حضور در عرضه بین‌الملل امکان‌پذیر است. اما برای این منظور تبلیغات نقش مؤثری را در بازار بین‌الملل بازی می‌کند. به همین دلیل معاونت علمی‌و فناوری ریاست‌جمهوری تلاش می‌کند ابزارهای تبلیغات مؤثر را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد و بازار آنها را توسعه دهد.