نماینده مردم فسا در مجلس شورایاسلامی نبود نقشهراه دقیق و منسجم در صنعت خودروسازی از موانع جهشتولید دانست نماینده مردم فسا در مجلس شورایاسلامی، نبود نقشهراه دقیق و منسجم در صنعت خودروسازی را یکی از موانع پیشروی جهشتولید در صنعت خودروسازی دانست و گفت: دلیل این موضوع را میتوان دولتی بودن این صنعت دانست زیرا […]
نماینده مردم فسا در مجلس شورایاسلامی
نبود نقشهراه دقیق و منسجم در صنعت خودروسازی از موانع جهشتولید دانست
نماینده مردم فسا در مجلس شورایاسلامی، نبود نقشهراه دقیق و منسجم در صنعت خودروسازی را یکی از موانع پیشروی جهشتولید در صنعت خودروسازی دانست و گفت: دلیل این موضوع را میتوان دولتی بودن این صنعت دانست زیرا هر شخص که به ساختار این شرکتها وارد میشود، پس از مدتی عزل شده یا تغییر میکند، اگر سازوکار این حوزه در اختیار بخشخصوصی قرار گیرد، فعالان این حوزه میتوانند تا ۱۰ سال آینده اهداف موردنظر را محقق کنند. حجتا… فیروزی؛ نماینده مردم فسا در مجلس شورایاسلامی، افزود: ممکن است روی کاغذ مسیری برای آینده خودروسازان پیشبینی شده باشد اما در عمل بهنظر میرسد یا نقشهراهی وجود ندارد یا اگر هم وجود دارد، اهتمام جدی برای اجرای آن وجود ندارد، بیشتر نگاه اداره دولتی این مجموعههاست. وی اضافه کرد: خودروسازان به دلیل تقاضای بالای جامعه ناشی از ایرادات اساسی موجود در اقتصاد کلان به رشد تیراژ خودرو و افزایش کمیت توجه کرده و به بهبود کیفیت بیتوجه هستند؛ این موضوع موجب شده، راندمان موردنظر محقق نشود. این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه یکی از الزامات هر مجموعه تولیدی تأمین سرمایه در گردش و نقدینگی است بهطوری که اگر واحدهای صنعتی نتوانند نقدینگی موردنیاز خود را تأمین کنند، نمیتوانند به فعالیت خود ادامه دهد، ادامه داد: از آنجا که خودروسازان به دلیل بالا بودن هزینههای تولید و…، نقدینگی ندارند، همیشه با کمک دولت یا تسهیلات بانکی سرپا هستند و از آنجا که کارمزد این تسهیلات بالاست و در برخی موارد شرکتهای خودروسازی نمیتوانند اقساط را به موقع بپردازند در نتیجه علاوه بر سود بانکی باید جریمه نیز بپردازند و روزبهروز بر تعهدات مالی آنها افزوده میشود. فیروزی؛ با اشاره به اینکه تا زمانی که مشکل نقدینگی خودروسازان رفع نشود، بسیاری از مسائل این حوزه پابرجا میماند، افزود: تمام این مشکلات به دور باطلی تبدیل شده است زیرا خودروسازان به دنبال افزایش تیراژ تولید هستند در نتیجه پرسنل را بیشتر کرده و به تبع هزینههای تولید رشد مییابد بنابراین نمیتوانند به کیفیت توجهی کنند. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن، تصریح کرد: هرچند خودروسازان نیروی انسانی مازاد را یکی از دلایل بالابودن هزینه تولید میدانند اما این سؤال ایجاد میشود که چند درصد از هزینه تولید خودرو در کشور مربوط به پرسنل مازاد است؟ که باید این ادعا راستیآزمایی شود. به گفته فیروزی؛ بیثباتی در مدیریت، کمبود نقدینگی، فقدان چشمانداز، دخالت بیش از حد دولت در سیاستگذاری و… موجب شده خودروسازان نتوانند به نقطه مطلوب دست یابند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.