استفاده از ظرفیت خودروسازان خارجی به نوعی خنثی کردن تحریم‌ها است

استفاده از ظرفیت خودروسازان خارجی به نوعی خنثی کردن تحریم‌ها است عضو کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای‌اسلامی، ‌درباره زمزمه ورود برخی خودروسازان خارجی به صنعت خودرو کشور، گفت: استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های خودرو ساز خارجی و ورود محدود خودروها و تأمین قطعات برای تعادل رسیدن قیمت‌ها و از بین بردن حباب بازار مطلوب است و این […]

استفاده از ظرفیت خودروسازان خارجی به نوعی خنثی کردن تحریم‌ها است

عضو کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای‌اسلامی، ‌درباره زمزمه ورود برخی خودروسازان خارجی به صنعت خودرو کشور، گفت: استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های خودرو ساز خارجی و ورود محدود خودروها و تأمین قطعات برای تعادل رسیدن قیمت‌ها و از بین بردن حباب بازار مطلوب است و این به نوعی خنثی کردن تحریم‌هاست. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا احمدی‌سنگری؛ با اشاره به بدعهدی‌هایی که از سوی خودروسازان خارجی در سنوات قبل صورت گرفته است، افزود: وزارت صمت باید به صورت دقیق موارد را بررسی کند تا پس از حضور مجدد آنان در بازار ایران مجدد چنین اتفاقاتی صورت نپذیرد. وی با اشاره به اینکه پس از برجام طی توافقات جدیدی قرار شد برخی خودروسازان خارجی غرامت‌هایی را به طرف‌های ایرانی بپردازند اما نه‌تنها پرداختی صورت نگرفت بلکه آنها به یکباره بازار ایران را ترک کردند افزود: باید از ورود شرکت‌های که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند جلوگیری شود و از آنها غرامت دریافت و برای فعالیت مجدد آنها تضمینی قوی اخذ شود. احمدی‌سنگری؛ بر الزام خودروسازان خارجی به سرمایه‌گذاری کلان و بلندمدت در بازار ایران تأکید و خاطرنشان کرد: اخذ تعهدات الزام‌آور همچون انتقال تکنولوژی و دانش فنی طراحی و تولید قطعه به ایران می‌تواند در خنثی‌سازی تحریم‌ها راهگشا باشد. عضو کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای‌اسلامی، ‌با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته همواره مصرف‌کنندگان ایرانی تاوان این بدعهدی‌ها را داده‌اند، گفت: وزارت صمت باید به‌گونه‌ای ورود کند تا تضامینی دو طرف عقد قرار جبران خسارات احتمالی و بدعهدی‌ها را تاوان دهد. احمدی؛ با تأکید بر تلاش قوای سه‌گانه در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و صنعتگران ایرانی، افزود: قانون مقدار سرمایه‌گذاری و تضامینی برای انعقاد قراردادهای شرکای خارجی را مشخص کرده است و باید قوه‌مجریه سفت‌وسخت بر حُسن اجرای آن اهتمام ورزد.