از زیرساختهای استفاده از موتورسیکلتهای انژکتوری نحوه تعمیر و نگهداری آن است نائبرئیس هیأتمدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور، ضمن انتقاد از عدم کلینگری سیاستگذاران موتورسیکلت کشور بر ایجاد زیرساختهای لازم برای استفاده از موتورسیکلتهای انژکتوری تأکید کرد. به گزارش خبرخودرو، حبیبا… محمودان؛ با اشاره به اینکه تقریباً تمام موتورسیکلتهای تولید شده در کشور انژکتوری هستند، […]
از زیرساختهای استفاده از موتورسیکلتهای انژکتوری نحوه تعمیر و نگهداری آن است
نائبرئیس هیأتمدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور، ضمن انتقاد از عدم کلینگری سیاستگذاران موتورسیکلت کشور بر ایجاد زیرساختهای لازم برای استفاده از موتورسیکلتهای انژکتوری تأکید کرد. به گزارش خبرخودرو، حبیبا… محمودان؛ با اشاره به اینکه تقریباً تمام موتورسیکلتهای تولید شده در کشور انژکتوری هستند، اظهار داشت: خوشبختانه امروزه موتورسیکلتهای انژکتوری بازدهی قابل قبولی از خود نشان دادند بهطوری که تبدیل انژکتور به کاربراتور به ویژه در کلانشهرهایی مانند تهران که امکان تعمیر، نگهداری و شستشو انژکتور وجود دارد به ندرت اتفاق میافتد. وی ادامه داد: همچنین موتورسیکلتهای کار مانند هوندا ۱۲۵ ، ۱۵۰ و ۲۰۰ انژکتوری بوده و پاسخگوی نیاز مصرفکننده هستند. ضمن اینکه کاهش آلایندگیهای ناشی از موتورسیکلت در تهران نیز حاکی از تردد موتورسیکلتهای انژکتوری در سطح شهر است. نائبرئیس هیأتمدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور، در ادامه با انتقاد از عدم کلینگری سیاستگذاران موتورسیکلت کشور، تصریح کرد: تنها انتقادی که به موتورسیکلتهای انژکتوری وارد است عدم همهجانبهنگری سیاستگذاران موتورسیکلت در سطح کشور بوده است. زیرا یکی از زیرساختهای استفاده از موتورسیکلتهای انژکتوری نحوه تعمیر و نگهداری از انژکتور است که روستاها و شهرهای درجه سه فاقد این نوع امکانات هستند. بنابراین نمیتوان از روستاها و شهرهای درجه۳ انتظار داشت که موتورهای کاربراتوری خود را به انژکتوری تبدیل کنند. محمودان؛ افزود: در وهله اول باید در جهت رفع نیاز مصرفکننده قطعات مصرفی، نحوه شستشو، تعمیر و نگهداری انژکتور را تبلیغ و سپس اقدام به ساخت موتورسیکلت انژکتوری میکردیم و در نهایت روانه شهرهای میشد. در شهر ۵۰ هزار نفری که هیچ تعمیرکاری قادر به تعمیر انژکتور نیست خرید موتورسیکلت انژکتوری انتظار نابهجایی است اما این قضیه در شهرهای بزرگ کم و بیش حلوفصل شده و تعمیرگاههای مجاز مجهز به شستشوی انژکتور هستند. وی بهترین روش جایگزینی موتورسیکلتهای انژکتوری با کاربراتوری را تجهیز تعمیرگاهها به لوازم موردنیاز تعمیر انژکتور دانست و گفت: اتحادیه تعمیرکاران باید تعمیرگاهها را مکلف به داشتن دستگاه دیاگ و لوازم تعمیر و نگهداری انژکتور کنند. در غیر این صورت مصرفکننده را به استفاده از موتورسیکلت کاربراتوری سوق خواهیم داد. البته امروزه به دلیل اینکه انژکتور مصرف کمتری نسبت به کاربراتور دارد تبدیل موتورسیکلت انژکتوری به کاربراتوری به ندرت اتفاق میافتد. بنابراین ایجاد زیرساختهای لازم برای استفاده از موتورسیکلتهای انژکتوری ضرورت دارد. نائبرئیس هیأت مدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور، اذعان داشت: علی رغم اینکه ابزار قانونگذاری در اختیار قانونگذار است اما به درستی مورد استفاده قرار نمیگیرد و برای انجام سادهترین امور دنبال پلیس هستیم. در حالی که با قانونگذاری میتوان تعمیرکاران را مجهز به تجهیزات مورد نیاز کرد و دیگر نیازی نیست برای جلوگیری از تردد موتورسیکلتهای کاربراتوری به پلیس متوسل شویم. محمودان؛ بیان کرد: انژکتور اختراع جدیدی در جهت منافع مصرفکننده است و باید با تبلیغ آن ترس تعمیرکاران را از انژکتور از بین برده و این فضا را تغییر دهیم. بدین منظور آموزشگاهها باید آموزش رایگان در اختیار افرادی که دارای پروانه تعمیر موتورسیکلت هستند قرار دهند. همچنین میتوان درآمد حاصل از اسقاط موتورسیکلت را در راستای آموزش تعمیرکاران و استفاده بهینه از انژکتور هزینه کنیم. وی ادامه داد: متأسفانه تعمیرکاران در شهرهای کوچک به دلیل عدم آموزش از انژکتور میترسند لذا تا زمانی که چنین مشکلاتی رفع نشده نباید قانون را از بالا به پایین اجراء نکنیم بلکه از پایین به بالا اجراء کنیم. ممنوعیت استفاده از موتورسیکلتهای کاربراتوری هنگامیکه امکانات لازم برای تعمیر انژکتور وجود ندارد سوءاستفاده از قدرت قانونگذاری است. نائبرئیس هیأت مدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور، با تأکید بر آموزش تعمیرکاران موتورسیکلت تشریح کرد: تعمیرکاران نقش بهسزایی در به کار گرفتن تجهیزات موتورسیکلت و تبلیغ مدلهای موتورسیکلت دارند. بنابراین با تسهیل آموزش تعمیرکاران، و در نظر گرفتن سوبسید برای آموزش و تقبل بخشی از هزینه آموزش توسط قانونگذار میتوان استفاده از موتورسیکلتهای انژکتوری را در سطح کشور تبلیغ، تشویق و مصرف کرد. محمودان؛ اظهار داشت: بنده با تکنولوژی مخالف نیستم اما پیش از آن بومیسازی دانش فنی و وجود ابزار آن ضرورت دارد. در همین راستا باید از طریق فراخوانی به اتحادیه تعمیرکاران اعلام کرد تا تنها تعمیرکارانی که مجوز دارند در این زمینه فعالیت کنند و یا با آموزش رایگان شرایط را برای افراد علاقهمند به این حوزه تسهیل کنند. نائبرئیس هیأتمدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور، در پایان خاطرنشان کرد:تعمیرکاران متولیان اصلی در استفاده از موتورسیکلتهای انژکتوری هستند که نقش آنها را فراموش کردیم و توجه خود را بیشتر به فروشنده، خریدار و واسطهگران موتورسیکلت معطوف کردیم در حالی که کارخانجات موتورسیکلت بیش از آنکه بنگاه تولیدی باشند بنگاههای بازرگانی هستند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.