جو متشنج پاساژ علاءالدین پس از کشف محموله قاچاق تلفن همراه

  محمدرضا عیوضی- به دنبال جمع‌آوری تعداد زیادی گوشی تلفن‌همراه قاچاق از پاساژ علاءالدین، اغلب عمده‌فروشان این پاساژ از هراس جمع‌آوری موبایل‌های داخل مغازه‌ها، از باز کردن مغازه‌های خود خودداری کردند و اعتراضاتی به شکل و شیوه برخوردهای انجام شده با قاچاق داشتند. به گزارش مناقصه‌مزایده، برخی از فروشندگان این پاساژ، جمع‌آوری تعداد زیادی گوشی […]

  محمدرضا عیوضی- به دنبال جمع‌آوری تعداد زیادی گوشی تلفن‌همراه قاچاق از پاساژ علاءالدین، اغلب عمده‌فروشان این پاساژ از هراس جمع‌آوری موبایل‌های داخل مغازه‌ها، از باز کردن مغازه‌های خود خودداری کردند و اعتراضاتی به شکل و شیوه برخوردهای انجام شده با قاچاق داشتند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، برخی از فروشندگان این پاساژ، جمع‌آوری تعداد زیادی گوشی تلفن همراه قاچاق از پاساژ علاءالدین و ترس از جمع‌آوری گوشی‌های داخل مغازه‌ها، دلیل امتناع آن‌‌‌ها از بازگشایی مغازه‌ها در طبقه ششم این پاساژ عنوان کردند.

این در حالی است که برخی از کسبه این پاساژ، معترض بودند چرا برخورد با گوشی‌های تلفن همراه در مبادی ورودی انجام نشده و تنها در مقابل درب مغازه‌ها و پاساژهای مشهور انجام می‌شود. همچنین این افراد مدعی بودند که در جریان ضبط محموله قاچاق، تعدادی از قفل مغازه‌ها شکسته و برخی از مغازه‌ها نیز پلمپ شدند.

به گفته برخی از کسبه، در پی برخورد ضابطان قضایی با گوشی‌های همراه قاچاق در این بازار، بیش از ۵۳ میلیارد تومان گوشی تلفن همراه قاچاق از این بازار جمع‌آوری شده است.

اطلاعات به‌دست آمده همچنین از ضبط یک خاور حاوی گوشی قاچاق توسط ضابطان قضایی به ارزش تقریبی دو تا ۳ میلیارد تومان خبر می‌دهد.

احتمال دارد این اخبار ناشی از ضبط محموله قاچاق باشد. همچنین بین اهالی بازار شایعاتی نیز مطرح است.

محموله خاور شامل گوشی‌های قاچاق

اتفاقات پاساژ علاءالدین درباره ضبط محموله خاور شامل گوشی‌های قاچاق، علی‌رغم نبود نیروی انتظامی یا ضابطان قضایی، کسبه مجتمع را نگران کرده است.

دوشنبه شب، ضابطان قضایی یک خاور حاوی گوشی‌های قاچاق را که قصد تخلیه بار در پاساژ داشت را ضبط کردند.

اگرچه اخبار رسمی از سوی نیروی انتظامی اعلام نشده اما به گفته کسبه این پاساژ و ادعای حاضران، در این جریان دو نفر بازداشت شده‌اند.

 

برخی از اهالی که طبق معمول ساعت ۱۰ تا ۱۱ واحدهای خود را باز می‌کنند، همچنین نگران بودند، چند واحد نیز ساعتی پس از بازگشایی برای اطمینان خاطر بیش‌تر درب واحد خود را بار دیگر بستند.