آغاز مطالعات امکان‌سنجی طرح دوطبقه کردن مسیر میدان ولیعصر (عج) تا میدان هفت تیر

شهردار کلان‌شهر اراک خبر داد: آغاز مطالعات امکان‌سنجی طرح دوطبقه کردن مسیر میدان ولیعصر (عج) تا میدان هفت تیر محمدابراهیم عباسی در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران برگزار شد، اظهارداشت: در این طرح مطالعاتی نیاز‌ها و چگونگی دو طبقه شدن حدفاصل میدان‌های ولیعصر (عج) تا هفت تیر اراک در مسیرهای مجزای میدان ولیعصر (عج) تا […]

شهردار کلان‌شهر اراک خبر داد:

آغاز مطالعات امکان‌سنجی طرح دوطبقه کردن مسیر میدان ولیعصر (عج) تا میدان هفت تیر

محمدابراهیم عباسی در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران برگزار شد، اظهارداشت: در این طرح مطالعاتی نیاز‌ها و چگونگی دو طبقه شدن حدفاصل میدان‌های ولیعصر (عج) تا هفت تیر اراک در مسیرهای مجزای میدان ولیعصر (عج) تا ابتدای مجموعه بازار تاریخی، از خیابان امیرکیبر تا میدان شهدا و سپس میدان هفت تیر ارزیابی کارشناسی می‌شود.

شهردار کلان‌شهر اراک تصریح‌کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که شهرداری با جدیت دنبال می‌کند اجرای طرح جامع و تفصیلی برای شهر اراک است که بیش‌تر این طرح‌ها در کشور به دلیل وجود مشکلات متعدد در حین اجرا متوقف می‌شوند و تنها ۳۰ درصد طرح اجرایی می‌شود، اما ما به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت کارشناسان و پیمانکاران و همکاری و تعامل با راه و شهرسازی به عنوان متولی این طرح همکاری لازم را داشته باشیم و از تمامی ظرفیت شهرداری در تحقق این هدف استفاده کنیم و در نهایت طرحی را تهیه نماییم که از پختگی لازم برخوردار و نیاز به تغییر نداشته باشد.

مهندس عباسی با اشاره به ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهر به منظور عدم تردد و پارک خودرو‌ها در حاشیه خیابان‌‌ها ادامه داد: پارکینگ طبقاتی خاتم و گلستان به بهره‌برداری رسیده و پارکینگ طبقاتی ثنا در کنار خاتم نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و می‌توان گفت بالای ۵۰ درصد از پارکینگ‌های شهر هم‌اکنون فعال است که به زودی و با همکاری بخش خصوصی این میزان را به ۸۰ درصد خواهیم رساند.

شهردار کلان‌شهر اراک بیان‌کرد: اولویت شهرداری اراک اتمام و تکمیل کردن پروژه‌های نیمه تمامی است که از سنوات گذشته به جا مانده و این نهاد خدمت‌رسان تمامی تلاش خود را انجام داده تا هیچ پروژه نیمه‌تمامی روی زمین باقی نماند و در حال حاضر تمامی پروژه‌هایی که در شهر اراک در حال اجرا می‌باشند مربوط به زمان مدیریت بنده می‌باشد.

وی پروژه‌های تکمیل شده از دوره‌های مدیریتی گذشته را تکمیل ساختمان فعلی شورای شهر، سالن چندمنظوره شهید ثامنی، تقاطع‌های امیری، فتاحی و احداث تقاطع شهید احمدی به منظور وصل کردن خیابان قائم‌مقام فراهانی به شهرک پردیس عنوان کرد و در خصوص پیشرفت عملیات اجرایی تقاطع شهید احمدی بیان‌داشت: این پروژه از یک سازه فلزی و بتنی برخوردار می‌باشد و طراحی پروژه به نحوی است که تا زمانی که عملیات اجرایی ساخت پل انجام نمی‌شد امکان ساخت عرشه فلزی امکان نداشت، لذا بعد از اتمام عملیات ساخت پل، مراحل اجرایی عرشه فلزی پل توسط شرکت آذرآب در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر می‌توان گفت: مراحل ساخت این عرشه ۲۲۰۰ تنی فلزی از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار می‌باشد و در آینده‌ای نزدیک مورد نصب قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است این پروژه حدود ۳ ماه پس از ساخت و تکمیل عرشه فلزی به بهره‌برداری می‌رسد.

فاز نخست شهرک خودرو در سفر هیأت دولت به استان مرکزی به بهره‌برداری خواهد رسید

مهندس عباسی تصریح‌کرد: فاز نخست شهرک خودرو در سفر هیأت دولت به استان مرکزی به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین اجرای پروژه بزرگراه امیرکبیر با جدیت دنبال می‌شود و شهرداری، شورای شهر و مدیریت ارشد استان به منظور اجرای این طرح از هیچ‌گونه تلاش و حمایتی کوتاهی نخواهند کرد و هیچ‌گونه بحثی در خصوص ملغی نمودن این پروژه وجود ندارد و با راه‌اندازی ستاد اجرایی پروژه در میدان هفت تیر جهت توافق با سرمایه‌گذاران و مالکین بلوک واقع شده در طرح، انشاا… عملیات اجرایی پروژه در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی همچنین در خصوص پروژه‌های در دستور کار شهرداری توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا، اظهارداشت: شهرداری تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه همکاری به منظور اجرای پروژه خاتم و یک قرارداد ۱۲۵ میلیارد تومانی را به منظور انجام و اجرای ۳ طرح تقاطع میدان ورزش با ۴۶ میلیارد تومان، میدان شریعتی با ۴۰ میلیارد تومان و میدان امام حسن (ع) با ۳۹ میلیارد تومان منعقد کرده است.

تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسن(ع) در اوایل نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار کلان‌شهر اراک یادآورشد: پروژه میدان امام حسن (ع) تا قبل از مهر ماه، میدان ورزش در اوایل خرداد سال آینده و میدان شریعتی در اوایل شهریور سال ۹۶ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهندس عباسی تصریح‌کرد: تمامی پروژه‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح در شورای ترافیک و با استفاده از نظر متخصصان بررسی می‌شود تا بدون هیچ نقص و عیبی در زمینه رفع مشکلات شهروندان اجرایی ‌شوند.

وی در خصوص وقفه ایجاد شده در پروژه‌های ارگ اراک و الماس غرب گفت: در خصوص پروژه الماس غرب باید گفت، زمانی که عملیات اجرایی پروژه آغاز شد شخصی با شکایت از شهرداری ادعا نمود که زمین مورد نظر متعلق به شهرداری نیست حکم توقف پروژه صادر شد که در نهایت با پیگیری‌های به‌عمل آمده در حدود یک ماه قبل شخص مورد نظر محکوم شد و مقرر گردیده عملیات اجرایی پروژه هرچه سریعتر آغاز گردد و در خصوص پروژه ارگ اراک نیز باید گفت که یکسری اختلاف بین سرمایه‌گذار و اداره اوقاف باعث توقف در عملیات اجرایی پروژه گردید که با پیگیری‌های به‌عمل آمده مقرر گردیده که اختلاف هرچه سریعتر برطرف شود در غیر این صورت شهرداری به صورت قانونی وارد عمل می‌شود.

شهردار کلان‌شهر اراک افزود: طرح پارکینگ طبقاتی خاتم هم‌اکنون با ۵۰ درصد ظرفیت فعال است و پیش‌بینی می‌شود با واگذاری به بخش خصوصی بهره‌برداری از آن تا ۸۰ درصد افزایش یابد.

پارکینگ پروژه آفتاب تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مهندس عباسی گفت: طرح پارکینگ طبقاتی آفتاب در ۸ طبقه متشکل از ۳ طبقه پارکینگ به فضای ۱۰ هزار متر مربع، ۳ طبقه تجاری و یک طبقه فضای تفریحی و عمومی برای رفاه حال شهروندان در حال ساخت می‌باشد که امید است با بهره‌برداری از آن تا حدودی از مشکل پارک خودرو در مرکز شهر برطرف شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر عملیات بتن‌ریزی سقف‌های پروژه انجام شده و امید است که تا پایان سال جاری پارکینگ این پروژه به بهره‌برداری برسد.

پخش ۵۰۰ هزار تن آسفالت در ۱۲۰۰ هکتار از مساحت کلان‌شهر اراک در ۳ سال اخیر

وی با یادآوری اجرای طرح آسفالت خیابان‌‌ها سطح کلان‌شهر اراک گفت: ۵۰۰ هزار تن آسفالت در ۳ سال اخیر در سطح یک هزار و ۲۰۰ هکتار از مساحت معابر این کلان‌شهر پخش شده است

 

وی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای بازار تاریخی اراک به عنوان یکی از سرمایه‌های بی‌بدیل این شهر ادامه داد: تاکنون با استفاده از ظرفیت شهرداری بافت تاریخی، در این زمینه ورود کرده‌ایم، زیرا این بخش هیچ متولی خاصی را ندارد، همچنین شهرداری تاکنون یک میلیارد تومان را در بازار تاریخی اراک هزینه کرده است.