یک کارشناس صنعت خودرو چرا خودروهای ایرانی ایمنی لازم را ندارند؟ کارشناس صنعت خودرو، با بیان اینکه باید صنعت خودرو را متحول کرد و به سمت تولید خودروهای مستحکم برویم، گفت: فولاد نقش زیادی در صنعت خودرو و تولید آن دارد. ابوالفضل خلخالی؛ در گفتوگو با باشگاه خبرنگارانجوان، درخصوص تفاوت فولاد استفاده شده در ایران […]
یک کارشناس صنعت خودرو
چرا خودروهای ایرانی ایمنی لازم را ندارند؟
کارشناس صنعت خودرو، با بیان اینکه باید صنعت خودرو را متحول کرد و به سمت تولید خودروهای مستحکم برویم، گفت: فولاد نقش زیادی در صنعت خودرو و تولید آن دارد. ابوالفضل خلخالی؛ در گفتوگو با باشگاه خبرنگارانجوان، درخصوص تفاوت فولاد استفاده شده در ایران و جهان در صنعت خودرو، گفت: فولاد در ایران به صورت عمده تولید میشود، مثلاً فولادمبارکه و فولادسازانی که با خودروسازان در ارتباط هستند، فولاد با استحکامهای ۱۷۰ مگاپاسکال تولید میکنند، در صورتی فولادهایی که امروزه در دنیا تولید میشود ۵۰۰ مگاپاسکال، ۱۰۰۰ مگاپاسکال و یا حتی ۱۵۰۰ مگاپاسکال هم است که در بدنه خودرو استفاده میشود. خلخالی؛ بیان کرد: فولادهایی که اکنون خودروسازان استفاده میکنند، قدیمی هستند و خیلی کم استفاده میشود، بهطور مثال پراید را اگر با فولاد استحکام بالا بسازیم، تبدیل به خودرویی ایمن میشود و میتواند استاندارد ایمنی تصادف را پاس کند، یا هر خودرویی دیگر در ایران به این دلیل ایمن نیستند که در آن از فولاد مستحکم استفاده نمیکنند. این کارشناس صنعت خودرو، با اشاره به نداشتن فولاد ایمن در کشور، گفت: در یک برههزمانی خودروسازان فولاد وارد میکردند و اکنون امکان این واردات وجود ندارد. در حالحاضر فولادمبارکه ادعا دارد که میتواند فولاد ایمن تولید کند، اما باید سفارشگذاری شود، مثلاً خودروساز میزان نیاز خود را اعلام کند و از طرفی باید خودروسازان مبلغ فولاد خریداری شده را به موقع بپردازند و تعامل بین خودروساز و شرکتهای تولیدکننده فولاد باید با کمک نهاد بالادستی انجام شود تا این صنعت متحول شود. خلخالی؛ بیان کرد: اگر خودروسازان با فولادسازان تعامل داشته باشند، هم صنعت فولاد و هم صنعت خودرو متحول میشود. خودرو مانند لوکوموتیوی میماند که میتواند سایر صنایع را تغییر دهد، اکنون خودرو به فولاد استحکام بالا نیاز دارد و اینگونه میتوان جلوی تلفات را گرفت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.