روند بازار خودرو به کدام سمت است؟

روند بازار خودرو به کدام سمت است؟ اگرچه دولت تلاش می‌کند تا قبل از انتخابات و برای نشان دادن ثبات نسبی به هر قیمتی شده این افزایش را به تعویق بیندازد، اما در نهایت این اتفاق خواهد افتاد وگرنه ادامه راه برای خودروسازانی که در حال‌حاضر هم ضررهای زیادی متحمل شده‌اند غیرممکن است. به گزارش […]

روند بازار خودرو به کدام سمت است؟

اگرچه دولت تلاش می‌کند تا قبل از انتخابات و برای نشان دادن ثبات نسبی به هر قیمتی شده این افزایش را به تعویق بیندازد، اما در نهایت این اتفاق خواهد افتاد وگرنه ادامه راه برای خودروسازانی که در حال‌حاضر هم ضررهای زیادی متحمل شده‌اند غیرممکن است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از خودروکار، اما سوی دیگر این ماجرا مصرف‌کنندگانی هستند که از هر افزایش قیمتی متضرر می‌شوند و ناراضی و باید قبول کرد که انصافاً حق دارند و باید فکری به حال مصرف‌کننده علی‌الخصوص قشر متوسط کرد وگرنه خودرو برای آنها به رویا تبدیل خواهد شد. اما از سوی دیگر هزینه‌های تولید در ایران به دلیل مشکلات مدیریتی ، ساختارهای فرسوده ، تحریم‌ها و مشکلات بانکی و حمل‌ونقل و بحث قیمت دلار و کمبود آن روزبه‌روز افزایش می‌یابد، متأسفانه امروز گرانی حقیقتی تلخ در جامعه ما هست نه‌تنها در خودرو بلکه در مایحتاج اصلی و معیشتی مردم نیز حس می‌شود. چنانچه تحریم‌ها هم برداشته شود آنقدر مشکلات داخلی داریم که انتظار معجزه نمی‌رود و خوشبینانهترین حالت این است که دلار روی قیمت فعلی و یا با اندک نوسانی کمتر باقی بماند که از سوی دیگر تورم سالانه اقتصادی پوشش خواهد داد. به نظر می‌رسد با توجه به قرارداد عمیق همکاری میان ایران و چین به‌عنوان یک حرکت استراتژیک خودروسازان این کشور نقش اصلی را در آینده تولید و بازار ایران داشته باشند و خودروسازان غربی – ژاپنی و کره‌ای که بازار را برای بار دوم ترک کرده بودند اینبار خیلی راحت سر سفره بازار ایران نتوانند بیایند و قوانین سختگیرانهتری برای آنها وضع شود. هر آنچه هست در بهترین شرایط شاید این باشد که همین قیمتها حفظ شود و انتظار کاهش محسوسی در قیمتها نیست. البته تاریخ هم این را نشان داده است.