چرا خودروهای جدید طراحی نمی‌شوند؟

چرا خودروهای جدید طراحی نمی‌شوند؟ سخنگوی انجمن قطعه‌سازان، درخصوص مهم‌ترین مشکلات در صنعت قطعه‌سازی، اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی، عدم تمرکز مدیریت در تصمیم‌گیری‌هاست. به‌طوری که در حال‌حاضر حداقل شش یا هفت نهاد از جمله شورای‌رقابت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، وزارت صمت و پلیس راهنمایی و رانندگی، دائم و اغلب بر […]

چرا خودروهای جدید طراحی نمی‌شوند؟

سخنگوی انجمن قطعه‌سازان، درخصوص مهم‌ترین مشکلات در صنعت قطعه‌سازی، اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی، عدم تمرکز مدیریت در تصمیم‌گیری‌هاست. به‌طوری که در حال‌حاضر حداقل شش یا هفت نهاد از جمله شورای‌رقابت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، وزارت صمت و پلیس راهنمایی و رانندگی، دائم و اغلب بر ضد یکدیگر در مورد این صنعت تصمیم‌گیری می‌کنند. به گزارش فارس، فرهاد بهنیا؛ با بیان اینکه این نهادها دائماً با صدور دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های روزانه، اوضاع صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی را بدتر از قبل می‌کنند، تصریح کرد: برای رفع مشکل صنعت باید تمرکز مدیریت ایجاد شود یعنی یکی از این نهادها تصمیم‌گیر نهایی باشد و بقیه پیروی کنند. بهنیا؛ عدم حضور بخش‌خصوصی در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و افزود: بخش‌خصوصی حدود ۷۰ درصد در تولیدات صنعت خودروسازی سهم دارد اما عملاً در تصمیم‌گیری‌ها نقشی ندارد و دائم چوب تصمیم‌گیری‌های غلط دولتی را می‌خورد. وی تأکید کرد: برای تصمیم‌گیری مناسب درخصوص این صنعت باید بخش‌خصوصی در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشد. وی، کمبود نقدینگی را از دیگر مشکلات صنعت قطعه‌سازی عنوان کرد و گفت: مشکل کمبود نقدینگی در صنعت قطعه‌سازی باعث شده که نه تنها طراحی پلتفرم‌های جدید شکل نگیرد بلکه از کیفیت آنچه قبلاً نیز اتفاق می‌افتاد، کاسته شود. سخنگوی انجمن قطعه‌سازان، مشکل تأمین ورق فولادی را به عنوان یکی دیگر از معضلات جدی صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی مطرح کرد و گفت: ادامه این روند طی دو ماه آینده صنعت خودروسازی را با بحران سنگینی روبه‌رو می‌کند و تولید را متوقف خواهد کرد. وی توضیح داد: دعوای اصلی بین فولادسازان و تولیدکنندگان مواداولیه صنعت فولاد بود اما در نهایت عواقبش گریبانگیر بخش‌خصوصی و قطعه‌سازان شد. وی با انتقاد از عملکرد سایت بهین‌یاب، گفت: بخشنامه جدید مربوط به تأمین فولاد از طریق این سایت، خودروسازان را دچار بحران تأمین مواداولیه کرده آنها نیز این مشکل را به قطعه‌سازان منتقل کرده‌اند. درخواست ما اصلاح این فرآیند است. بهنیا؛ تأکید کرد: امیدواریم دولت آینده تکلیف مدیریت و تصمیم‌گیری در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی را مشخص کند و مشکل کمبود نقدینگی نیز با رفع تحریم‌ها و تغییر رویکرد سیستم بانکی برطرف شود تا سرمایه‌گذاری برای طراحی و ساخت پلتفرم‌های جدید خودرویی اجراء شود.