صادرات محصولات شوینده و بهداشتی ایران به آمریکا و اروپا رئیس هیأتمدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، گفت: تولید این محصولات با وجود همه مشکلات ناشی از کرونا و تحریمها به اندازه کافی در کشور انجام میشود و برخی شرکتها حتی به بازارهای آمریکا، کانادا و اروپا صادرات داشتهاند. به گزارش ایرنا، بختیار […]
صادرات محصولات شوینده و بهداشتی ایران به آمریکا و اروپا
رئیس هیأتمدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، گفت: تولید این محصولات با وجود همه مشکلات ناشی از کرونا و تحریمها به اندازه کافی در کشور انجام میشود و برخی شرکتها حتی به بازارهای آمریکا، کانادا و اروپا صادرات داشتهاند. به گزارش ایرنا، بختیار علمبیگی؛ افزود: اکنون با وجود شرایط کرونا و افزایش مصرف، تولید به اندازه کافی از سوی کارخانجات داخلی در کشور انجام میشود. وی بیانداشت: با وجود دشواریهای تولید در سال گذشته به دلیل کرونا و همچنین تداوم تحریمها، رشد ۱۰درصدی تولید را در سال ۹۹ شاهد بودیم. این مقام صنفی، یادآور شد: پاندمیکرونا سبب شد تا در سالی که گذشت افزایش مصرف مایع دستشویی و ضدعفونیکنندهها را در سال ۹۹ شاهد باشیم.
صادرات ۱۱۷ میلیون دلاری در ۱۰ ماهه ۹۹
وی همچنین با استناد به آخرین آمارها، میزان صادرات محصولات بهداشتی و آرایشی را ۱۱۷ میلیون دلار تا پایان دیماه پارسال عنوان کرد. علمبیگی؛ یادآور شد: در حالی که در سالهای گذشته صادرات تا حدود یک میلیارد دلار نیز در این صنعت به ثبت رسیده بود، اما تحریمها افت صادرات را در سالهای اخیر رقم زده است. وی در عین حال گفت: گرچه شرکتهای ایرانی علاوه بر کشورهای همسایه و منطقه سی.آی.اس موفق به صادرات محصولات خود به بازارهای آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا نیز شدهاند، اما محدودیتهای تحریمیسبب شده تا صادرات به دشواری انجام شود و همه آنها برای دریافت پولهای خود با مشکل مواجه باشند. رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، همچنین از محدود شدن قاچاق لوازم بهداشتی و آرایشی در سالهای اخیر به عنوان عاملی برای بهبود وضعیت کمی و کیفی تولیدات داخلی یاد کرد و گفت: تاکنون شش واردکننده بزرگ به تولید داخلی روی آورده و در شهرکهای صنعتی به ساخت کارخانه پرداخته یا از ظرفیتهای خالی سایر کارخانجات استفاده کردهاند. وی ادامهداد: در دو سال اخیر شاهد حضور چند شرکت خارجی از آلمان، ترکیه و هلند به کشورمان برای ساخت کارخانه و تولید محصولات مختلف به صورت مشترک یا مستقل بودیم. علمبیگی؛ ظرفیت تولید محصولات آرایشی- بهداشتی در کشور را ۱۲۰ درصد توان تولید عنوان کرد، اما گفت: برخی مشکلات اساسی سبب شده تا تولیدکنندگان بهویژه کارخانجات کوچک از دور تولید خارج شوند. وی، عمده مشکل این صنعت را بالا بودن قیمت مواداولیه بهخصوص محصولات وابسته به پتروشیمینظیر کربنات، پلیاتیلن، سولفات و الکل چرب برشمرد و افزود: در برخی موارد قیمت مواداولیه به صورت هفتگی در بورس بالا رفته یا در موارد دیگر متأثر از قیمتهای روز جهانی است که با دلار نیمایی محاسبه میشوند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.