مدیر کل نمایشگاه سبیت آلمان اعلام کرد هیچ محدودیتی برای حضور شرکتهای ایرانی در CeBIT وجود ندارد نایبرییس سازمان نظام صنفی رایانهای تهران از تفاهمات مثبت بین سازمان و مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان خبر داد و همچنین نماینده رسمی سبیت آلمان اعلام کرد محدودیتی برای حضور شرکتهای ایرانی در سبیت وجود ندارد. به گزارش […]
مدیر کل نمایشگاه سبیت آلمان اعلام کرد
هیچ محدودیتی برای حضور شرکتهای ایرانی در CeBIT وجود ندارد
نایبرییس سازمان نظام صنفی رایانهای تهران از تفاهمات مثبت بین سازمان و مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان خبر داد و همچنین نماینده رسمی سبیت آلمان اعلام کرد محدودیتی برای حضور شرکتهای ایرانی در سبیت وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، در این کنفرانس خبری که با حضور نایبرییس و دبیر سازمان نظام صنفی رایانهای تهران، مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان و نماینده رسمی سبیت در کشور و همچنین با حضور انبوه خبرنگاران حوزه ICT برگزار شد، بر لزوم حضور قدرتمند شرکتهای فنآوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی در نمایشگاه سبیت آلمان تأکید شد.
در ابتدای کنفرانس، باقربحری، نایبرییس سازمان نظام صنفی رایانهای تهران و مسؤول کمیسیون نمایشگاهها، از آغاز مذاکرات سازمان به منظور معرفی شایسته توانمندی شرکتهای ایرانی در نمایشگاه سبیت آلمان تحت یک پاویون قدرتمند خبر داد.
بحری با اشاره به تفاهم مثبت سازمان و مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان طی روزهای گذشته گفت: پس از جلسات مشترکی که با حضور رییس و مدیرکل سبیت و نماینده رسمیاش در ایران برگزار کردیم، هم اکنون در حال پیگیری و انعقاد موافقتنامهای در این زمینه هستیم تا بتوانیم در سال ۲۰۱۷ شاهد حضور بهتر شرکتهای فنآوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی در نمایشگاه سبیت آلمان باشیم.
بحری با تأکید بر اینکه سازمان به دنبال تأمین منافع اعضا در نمایشگاه سبیت است، ادامه داد: ما در تلاشیم تا منافع شرکتهای ICT ایرانی را در سبیت شناسایی کنیم و قطعاً در این مسیر فقط به دنبال جذب تخفیف برای حضور شرکتها نیستیم؛ بلکه هدف سازمان حفظ منافع صنف در این نمایشگاه بینالمللی است.
نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانهای تهران در خصوص مذاکرات صورت گرفته برای حضور پاویون ایران در نمایشگاه سبیت گفت: صحبتهای مقدماتی سازمان در چند بخش حضور پاویون و استارتاپهای ایرانی و یا متقاضیانی است که میخواهند به صورت جداگانه در این نمایشگاه شرکت کنند.
بحری در این زمینه افزود: تلاش سازمان این است که امکانات و تسهیلاتی را برای شرکتکنندگان ایرانی در سبیت از طریق این مذاکرات کسب کند. در این رابطه سازمان بیش از آنکه بخواهد به جذب تخفیفهای معمول بسنده کند، به دنبال همراهی و مشارکت با سبیت است.
او با تأکید بر اینکه هدف سازمان از مذاکرات سبیت، ایجاد همکاریهای اقتصادی میان صنعت ICT ایران و سایر کشورهاست، ادامه داد: تلاش میکنیم درفضای پس از تحریم شرکتهای ایرانی بتوانند بیشتر از گذشته با شرکتهای بینالمللی در نمایشگاه ارتباط تجاری برقرار کنند.
مسؤول کمیسیون نمایشگاههای سازمان نظام صنفی رایانهای با بیان اینکه سازمان مصرانه به دنبال برقراری ثبات حضور ایران در نمایشگاههای بینالمللی است، گفت: قطعاً در این مسیر علاوه بر سازمان، هر نهاد دیگری بتواند آبروی ایران را در جهت تأمین اهداف صنعت ICT کشور در نمایشگاهی همچون سبیت حفظ کند، سازمان استقبال خواهد کرد.
سبیت؛ آماده حضور شرکتهای توانمند و استارتاپهای ICT ایرانی
در بخش دوم این کنفرانس مطبوعاتی، مارتینالوبن، مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان ضمن اظهار خرسندی از دیدار و تفاهم با مدیران سازمان نظام صنفی رایانهای تهران و همچنین مدیران ارشد شرکتهای ICT، به تشریح برنامهها، موضوعات و دستاوردهای نمایشگاه بینالمللی سبیت به عنوان بزرگترین نمایشگاه کامپیوتر جهان پرداخت.
لوبن با توصیف اهداف سبیت آلمان گفت: نمایشگاه سبیت هر سال توانمندی زنجیره صنعت ICT را درجهان معرفی میکند و بر موضوعهای متنوع و کلان تکنولوژیهای مربوط به فنآوری اطلاعات و ارتباطات همچون دولت و تجارت الکترونیکی، امنیت، سختافزار، واقعیت مجازی، نرم افزار، رایانش ابری، موبایل و غیره تمرکز میکند.
او در معرفی بخشهای مختلف نمایشگاه سبیت ادامه داد: سبیت از ۳ بخش اصلی نمایشگاه، کنفرانسها و شبکهسازی تشکیل شده است. در حقیقت این نمایشگاه، سکویی است که تمام تأمینکنندگان ICT در زیر چتر آن جمع میشوند.
مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان در خصوص تمرکز و شرکتهای حاضر در سبیت گفت: تمرکز اصلی سبیت بر بازدیدکنندگان به ویژه بازدیدکنندگان تخصصی است که ۳۳ درصد این بازدیدکنندگان از ۱۰۰ ملیت مختلف و در حقیقت از تصمیم گیران و مدیران عالی رتبه شرکتهای جهان هستند.
لوبن در این رابطه ادامه داد: به صورت متوسط در این نمایشگاه ۳ هزارغرفهگذار از ۷۰ کشور جهان حضور و مشارکت دارند. علاوه بر شرکتهای بزرگی که آخرین دستاوردهای روز خود را در سبیت به نمایش میگذارند سالنی در این نمایشگاه به استارتاپها و فعالان جوان حوزه ICT اختصاص داده شده است و آنها میتوانند محصولات خلاقانه خود را در معرض دید جهانیان قرار دهند.
او با تأکید بر اهمیت بالا و جنبه سیاسی سبیت گفت: ابعاد منحصربهفرد سیاسی نمایشگاهی همچون سبیت موجب میشود هر سال نخست وزیر آلمان و همچنین نخست وزیر کشور شریک سبیت، در این نمایشگاه شرکت کنند. براساس مذاکرات صورت گرفته، در نمایشگاه سبیت سال ۲۰۱۷، ژاپن، کشور همراه آلمان خواهد بود.
لوبن در زمینه تعداد بازدیدکنندگان متخصص حوزه ICT از سبیت گفت: از این نمایشگاه به صورت متوسط ۲۰۰هزار نفر بازدید میکنند. این بازدیدکنندگان طبق قوانین سبیت باید حتماً فعال حوزه فنآوری اطلاعات و ارتباطات باشند و درهای سبیت به روی بازدیدکنندگان عمومی بسته است.
به گفته مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان، ۸۸ درصد بازدیدکنندگان سبیت دارای تجارت حرفهای در حوزه فنآوری اطلاعات و ارتباطات هستند.
لوبن در این رابطه ادامه داد: علاوه بر بازدید انبوه روزنامه نگاران حوزه فنآوری اطلاعات و ارتباطات از سبیت، بالغ بر ۱۵۰ هیأت تجاری به صورت رسمی در این نمایشگاه حضور دارند و براساس نوع تکنولوژی مورد عرضه، در سالنهای مجزا قرار میگیرند.
مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان با اشاره به اختصاص سالنی به استارتاپها در سبیت گفت: در سال آینده نیز سالنی به شرکتهای استارتاپ حوزه ICT اختصاص دارد تا با هزینه کم به عرضه توانمندیهای خود بپردازند. درواقع آنها این فرصت را دارند که با شرکتهای بزرگ که دنبال جذب ایدههای نوآورانه هستند به این سالن مراجعه میکنند. سالن استارتاپها به شدت مورد علاقه شرکتهای بزرگ و رسانههای جهان است.
لوبن با اشاره به تمرکز سبیت ۲۰۱۷ بر موضوع اقتصاد دیجیتال گفت: در سال جدید اقتصاد دیجیتال(DECONEMY) مورد توجه سبیت است و ما غرفهگذاران را ترغیب میکنیم که راهحلها و محصولات خود را در این رابطه عرضه کنند.
در این کنفرانس خبری، نارینهآزلبار، مدیرعامل شرکت فوژان راهبران نامی به عنوان نماینده رسمی سبیت آلمان در ایران ضمن پاسخ به پرسشهای خبرنگاران، تأکید کرد هدف این شرکت فراهم کردن زمینهای برای حضور شایسته صنعت ICT ایران در نمایشگاه سبیت آلمان است.
آزلبار در این رابطه گفت: درهای سبیت به روی پاویونها و شرکتهای مختلف ICT ایران باز است و هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای حضور شرکتهای ایرانی در سبیت وجود ندارد.
او ادامه داد: هدف ما و مدیران نمایشگاه سبیت، این است که پاویون ایران به شکلی آبرومند در سبیت حاضر شود؛ شرکتهای ایرانی به صورت هدفمند اعلام آمادگی کنند. تلاش ما این است که حضور ایران در سبیت متداوم باشد و بتواند دستاوردهای موفقی را برای شرکتهای ایرانی رقم بزند. ما در ایران شرکتهای بسیار قدرتمندی در حوزه ICT داریم و تصور میکنیم میتوان پاویون قدرتمندی از این شرکتها را تحت حمایت واحد سازمان تشکیل دهند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.