امن‌‌‌‌ترین گوشی هوشمند جهان رونمایی شد

امن‌‌‌‌ترین گوشی هوشمند جهان رونمایی شد روز گذشته بلک‌بری دومین گوشی هوشمند اندروید خود را رونمایی کرد که نام آن DTEK50 است. این گوشی هوشمند که از طراحی و سخت‌افزار مشابه با گوشی هوشمند آلکاتل Idol 4 برخوردار است یک گوشی هوشمند میان رده و تماما لمسی از سوی بلک‌بری است. به گزارش «تابناک» بلک‌بری […]

امن‌‌‌‌ترین گوشی هوشمند جهان رونمایی شد

روز گذشته بلک‌بری دومین گوشی هوشمند اندروید خود را رونمایی کرد که نام آن DTEK50 است. این گوشی هوشمند که از طراحی و سخت‌افزار مشابه با گوشی هوشمند آلکاتل Idol 4 برخوردار است یک گوشی هوشمند میان رده و تماما لمسی از سوی بلک‌بری است.

به گزارش «تابناک» بلک‌بری بر روی امنیت این گوشی هوشمند تأکید بسیار زیادی داشته و ادعا می‌کند که این هوشمند امن‌‌‌‌ترین نمونه در بین گوشی‌های هوشمند حال حاضر در دنیا است. بهای این گوشی که اکنون از فروشگاه بلک‌بری قابل سفارش است برابر با ۲۹۹٫۹ دلار تعیین شده و تاریخ عرضه رسمی آن در ۸ آگوست سال جاری است.

گوشی هوشمند DTEK50 از یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچ با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل، پردازنده کوآلکام ۶۱۷، ۳ گیگابایت رم، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و باتری ۲۶۱۰ آمپر برخوردار است. دوربین جلوی این دستگاه ۸ مگاپیکسل است و همچنین برای گرفتن عکس سلفی از یک فلش جلو نیز برخوردار می‌باشد.

سیستم عامل‌اندروید مارشمالو بر روی این دستگاه به همراه بسته‌های نرم‌افزاری بلک‌بری نصب است و همه مشخصات نرم افزاری این گوشی نیز مشابه گوشی هوشمند بلک‌بری پرایو است که سال گذشته رونمایی و عرضه شد.

امنیت این گوشی هوشمند حتی در نام آن نیز تأکید شده و بلک‌بری در این گوشی از تکنولوژی DTEK خود که برای شناسایی و مقابله با بد افزارهای رایج بر روی سیستم عامل اندروید است، استفاده نموده. این تکنولوژی به‌کاربران اجازه می‌دهد که خیلی سریع وضعیت امنیتی گوشی هوشمند خود را بررسی کرده و اقدامات لازم را در خصوص آن صورت دهند.

بلک‌بری می‌گوید که اندروید را با استفاده از تکنولوژی خود دستکاری کرده و تغییر داده است تا آن را بیش از همیشه امن سازد. این کمپانی همچنین وعده به‌روزرسانی‌های مداوم و سریع را برای وصله کردن حفره‌های امنیتی سیستم عام نصب شده بر روی این گوشی هوشمند داده است.

 

بلک‌بری پیش از این اشاره کرده بود که در آینده نزدیک اقدام به عرضه ۳ گوشی هوشمند خواهد کرد که به نظر می‌رسد DTEK50 اولین آن‌‌‌ها است. این گوشی هوشمند از یک صفحه کلید واقعی برخوردار نیست در حالی که بلک‌بری علاقه خاصی به استفاده از این صفحه کلید‌‌‌ها در گوشی‌های هوشمند خود دارد.