ورود فیس‌بوک به بازار مسکن و مستغلات!

ورود فیس‌بوک به بازار مسکن و مستغلات! این روز‌‌‌ها کنار گذاشتن فیس‌بوک و ر‌‌‌ها کردن آن برای بسیاری تبدیل به یک امر تقریباً ناشدنی گشته است، و این موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که بدانید فیس‌بوک در پی ساخت تعدادی مسکن و اجاره آن به افراد مختلف است. مستأجران البته قرار است همسایه فیس‌بوک شوند! به […]

ورود فیس‌بوک به بازار مسکن و مستغلات!

این روز‌‌‌ها کنار گذاشتن فیس‌بوک و ر‌‌‌ها کردن آن برای بسیاری تبدیل به یک امر تقریباً ناشدنی گشته است، و این موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که بدانید فیس‌بوک در پی ساخت تعدادی مسکن و اجاره آن به افراد مختلف است. مستأجران البته قرار است همسایه فیس‌بوک شوند!

به گزارش تابناک، شرکت فیس‌بوک خبر داده است که در حال ساخت ۱۵۰۰ مسکن در نزدیکی مقر اصلی خود در Menlo Park و در راستای توسعه این مقر است. این خانه‌های جدید برای هر کسی که بخواهد آن‌‌‌ها را اجاره کند فراهم است و فیس‌بوک اشاره کرده است که ۱۵ درصد از آن‌‌‌ها را برای خانواده‌های کم درآمد و یا با درآمد متوسط کنار گذاشته است.

آنگونه که روزنامه «وال‌استریت ژورنال» گزارش داده این حرکت گویا در راستای کاهش و فرو خواباندن انتقاداتی است که اخیراً به طرح توسعه فیس‌بوک شده است و براساس آن قرار است پردیس اصلی این شرکت تقریباً تا حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ متر مربع توسعه پیدا کند. این پروژه در راستای افزایش نیروی ۶۵۰۰ نفری است که فیس‌بوک برای آینده نزدیک در نظر دارد.

مخالفان طرح توسعه فیس‌بوک ادعا می‌کنند که نفوذ شرکت‌های تکنولوژیک در منطقه East Palo Alto واقع در کالیفرنیا منجر به افزایش شدید بهای مسکن در این منطقه و بهم خوردن ترکیب و تعادل درآمدی شده است. اقدام جدید فیس‌بوک گویا شاهد آن است که این شرکت این انتقادات و نگرانی‌‌‌ها را شنیده و در پی راه‌حلی برای آن است. اما آیا این همه کافی است؟

استیو اشمیت، شهردار سابق Menlo Park رهبری یک گروه مخالف روندهای فعلی گسترش شهر را بر عهده دارد. گروهی که بعد از افشا شدن طرح توسعه فیس‌بوک شکل گرفت. وی می‌گوید: ما در حال تغییر این منطقه به یک منطقه فوق ثروتمند و لوکس هستیم که به شکل انحصاری در اختیار شرکت‌ها است. ما خواهان یک رشد متوازن و منظم هستیم. وی فیس‌بوک را مجبور به آن کرده است که قبل از استخدام نیروهای جدید خود اقدام به ساخت مسکن برای آن‌‌‌ها کند