واردات خودرو در برزخ رئیس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درمورد تصمیم شورایرقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو، اظهارکرد: ما با شیوه قیمتگذاری شورایرقابت مخالف هستیم چراکه نتوانسته تعادل را در بازار خودرو ایجاد کند، مصرفکننده و تولیدکننده هردو ناراضی هستند. این شیوه هر منطقی هم داشته باشد تاکنون عملکرد مناسبی نداشته و […]
واردات خودرو در برزخ
رئیس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درمورد تصمیم شورایرقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو، اظهارکرد: ما با شیوه قیمتگذاری شورایرقابت مخالف هستیم چراکه نتوانسته تعادل را در بازار خودرو ایجاد کند، مصرفکننده و تولیدکننده هردو ناراضی هستند. این شیوه هر منطقی هم داشته باشد تاکنون عملکرد مناسبی نداشته و باید تغییر کند. به گزارش مناقصهمزایده، روحا… ایزدخواه؛ با اشاره به طرح ساماندهی بازار خودرو، گفت: ما یک طرح در مورد ساماندهی صنعت و بازار خودرو داریم که در کمیسیون تصویب شده و برای بررسی و تصویب باید به صحن برود. منتظر هستیم که برای مطرح شدن در صحن، نوبت این طرح برسد. اگر طرح ساماندهی بازار خودرو تصویب شود، شورایرقابت قیمت تمامشده را براساس هزینههای انجام شده محاسبه میکند و قیمت بهعنوان قیمت پایه خودرو تعیین شده و در بورس کالا عرضه میشود. در بورس و با فرآیند عرضه و تقاضا قیمت نهایی مشخص میشود. وی در ادامه، تصریح کرد: البته این در مورد خودروهایی است که مشمول قیمتگذاری میشوند. مابهالتفاوت قیمت نهایی و قیمت پایه به حساب خزانه ریخته میشود تا در توسعه صنعت خودرو یا موارد دیگری که ذکر شده، هزینه شود. برای جلوگیری از معاملههای مکرر کسی که از بورس خودرو خریداری میکند اگر آن را بفروشد باید مالیات سنگینی پرداخت کند. ایزدخواه؛ در مورد وضعیت واردات خودرو هم، اضافه کرد: واردات خودرو هم ممنوع است و فعلاً آزادسازی واردات مورد اجماع قرار نمیگیرد و بعید است که واردات آن آزاد شود. شورایرقابت هفته گذشته در مورد قیمت خودرو تصمیمگیری کرد که بر این اساس محصولات ایرانخودرو ۸٫۲ درصد و محصولات سایپا ۸٫۹ درصد افزایش قیمت خواهند داشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.