تأمین خوراك پايدار كارخانجات پاييندستي و رفع نياز صنايع داخلي رئيس اداره بازاريابي و فروش شركت پالايش نفت تهران، با تشریح دستاوردهاي شركت پالايش نفت تهران در زمينه بازاريابي و فروش گفت: این واحد اقدام به عرضه مستمر بيش از ۱۰ نوع از محصولات ويژه توليدي کرده است تا علاوه بر تأمین خوراك پايدار كارخانجات […]
تأمین خوراك پايدار كارخانجات پاييندستي و رفع نياز صنايع داخلي
رئيس اداره بازاريابي و فروش شركت پالايش نفت تهران، با تشریح دستاوردهاي شركت پالايش نفت تهران در زمينه بازاريابي و فروش گفت: این واحد اقدام به عرضه مستمر بيش از ۱۰ نوع از محصولات ويژه توليدي کرده است تا علاوه بر تأمین خوراك پايدار كارخانجات پاييندستي و رفع بخشي از نياز صنايع داخلي به فرآوردههاي مذكور، در جهت ايجاد مزيتهاي رقابتي و سودآوري گامیمؤثر بردارد. به گزارش مناقصهمزايده، حميد عامريان؛ با اشاره به عملکرد این مجموعه تصریح کرد: در پالایشگاه تهران علاوه بر تأکید در تولید محصولات باکیفیت، به منظور گسترش سبد محصولات و توسعه بازار اقدامات مناسبي انجام شده است تا سهم شركت پالايش نفت تهران در بازار اين فرآوردهها افزايش یابد. وی با تأکید بر شفافسازی در روند قیمتگذاری فرآوردهها اظهار کرد: نحوه قيمتگذاري با هدف دستيابي به یکرویه منظم و پايدار جهت تأمین منافع توليدكننده و مصرفكننده كه در نهايت منجر به ايجاد تعادل در زنجيره فرآوردههاي نفتي میشود همواره مورد تأکید بوده است. دراین روند اعلام قيمت پايه فرآوردههاي ويژه نفتي توسط انجمن صنفي كارفرمايي صنعت پالايش نفت هر ماه دو بار و در اولين روز كاري ابتدا و نيمه هرماه صورت ميپذيرد. عامریان؛ با اشاره به موضوع پاندمیکرونا، افزود: از جمله تأثیرات کرونا در عملکرد پالایشگاه میتوان به كاهش و توقف كاركرد برخي از صنايع پاييندستي درپی كاهش تعاملات بینالمللی، كاهش تقاضاي خريد و دريافت محصولات توليدي پالايشگاه كه البته در ابتداي پاندمي اين ويروس شيب تندتري را در برداشت اشاره کرد. دراین روند با كاهش تعاملات و در ادامه مشكلات مالي شرکتهای خريدار كه تا ورشكستگي و تعطيلي برخي کارخانههای توليدي پيش رفت منجر به كاهش محدوديت فروش برخي از فرآوردههاي شركت پالايش نفت تهران نيز شد. وی در ادامه افزود: دراین شرایط و باتوجه به وضعیت شرکتهای خریدار و برای پشتيباني از مشتريان در پاندمي كرونا اقداماتی چون تمديد مهلت تسويه كليه فروشهاي اعتباري، ابطال قراردادهاي برداشت نشده كليه خريداران، عدم دريافت جريمه تأخير تسويه ماه دوم فروشهای اعتباري فروردين و ارديبهشت سال گذشته در رأس اجراء قرار گرفت. عامریان؛ با اشاره به برنامههاي بازاريابي و فروش دراین مجموعه تصریح کرد: كنترل برنامههاي بازاريابي و فروش از طريق تعريف و محاسبه شاخصهاي مختلف در حوزههاي فعاليت اين واحد صورت ميپذيرد ضمن اينكه آمار و اطلاعات، نحوه اجراء و هرگونه تغيير در فرآيندهاي جاري بهمنظور اطمينان از حذف ریسکهای احتمالي با ادارات مرتبط اعم از مديريت عمليات، مديريت مالي و اقتصادي، امور پیمانها و حقوقي و… از طريق كارگروههاي مختلف همچون كميته فني فروش به اشتراك گذاشته ميشود. وی درخصوص فعالیتهای صورت گرفته برای خدماترسانی به مشتریان توضیح داد: اداره بازاريابي و فروش از طرق مختلفي در جهت حفظ ارزش مشتري فعاليت میکند. دراین زمینه اقداماتی برای تعريف پروژههايی مانند ارتباط آفلاين مشتريان به نرمافزار فروش و تحويل پالايشگاه ، ارتباط آنلاين كليه ذينفعان با پالايشگاه از طريق سايت برونسازماني به منظور تسهيل فرآيندهاي جاري و تسهيل ارائه پيشنهادات، شكايات و… صورت گرفته است. براساس گزارش شركت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی، عامریان؛ در پایان درباره مهمترین برنامههاي توسعه و گسترش بازارهاي هدف اعلام کرد: تمامیفعاليتهاي اداره بازاريابي و فروش با استفاده از استراتژيها و ابزارهاي مختلف صورت ميپذيرد كه در نهايت به افزايش سهم بازار منجر ميشود. از جمله این اقدامات میتوان به استفاده از توانمندي دانش و تجربیات سازمان در بررسي فروشهاي صادراتي و فروشهاي پريميوم، توليد و فروش هگزان، فروش گازهاي CO2، نيتروژن، پروپان و بوتان، سنجش منظم سطح رضایت مشتریان و تحلیل نتایج، راهاندازي سامانه بازاريابي و فروش در سايت اينترنتي شركت بهمنظور ارائه اطلاعات و دريافت نظرات، پيشنهادات و شكايات و راهاندازی CRM اشاره کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.