نیاز ۱۰۰۰۰میلیارد تومانی برای نگهداری ۲۵۰هزار کیلومتر جاده وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در تنگنای اعتباری قرار داریم، گفت: باید هزینه راهداری توسط مصرفکننده نهایی پرداخت شود و مشخص باشد که هر خودرو چند کیلومتر از جاده استفاده کرده است. به گزارش فارس، عباس آخوندی امروز در مراسم بهرهبرداری از فاز […]
نیاز ۱۰۰۰۰میلیارد تومانی برای نگهداری ۲۵۰هزار کیلومتر جاده
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در تنگنای اعتباری قرار داریم، گفت: باید هزینه راهداری توسط مصرفکننده نهایی پرداخت شود و مشخص باشد که هر خودرو چند کیلومتر از جاده استفاده کرده است.
به گزارش فارس، عباس آخوندی امروز در مراسم بهرهبرداری از فاز اول سامانههای هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جادهای که شامل ۷۴ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعتگیر است، اظهارداشت: یکپارچگی حملونقل را همواره دنبال میکنم؛ منظور از یکپارچگی، یکپارچه شدن در صدور بارنامههای تا یکپارچگی در انواع مدلهای حمل و نقلی، یکپارچگی در سازمانهای زیر مجموعه وزارت راه و یکپارچگی در ارتباط همه سازمانهای زیرمجموعه با ارگانهای دیگر وزارتخانه است.
وی با تأکید براینکه بهرهوری جادهها باید ارتقا یابد و این در گروه یکپارچهسازی است، گفت: سیستم ارتباطات نوین در جهان یک انقلاب محسوب میشود.
وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: نصب دوربینهای ثبت تخلف در جادهها و هوشمندسازی محورهای مواصلاتی مرحله جدیدی در مدیریت راهداری کشور محسوب میشود.
آخوندی با اشاره به اینکه میزان سرمایهگذاری در زیرساختهای کشور روبه گسترش است، افزود: امروز ۲۱۷ هزار کیلومتر راه آسفالته در کشور داریم، شرایط کنونی تنگنای مالی به هر حال روزی رفع میشود و راههای کشور افزایش مییابد، بنابراین باید خود را برای مدیریت ۲۵۰ هزار کیلومتر انواع راهها آماده کنیم.
وی بیان کرد: ۷۵ درصد ترافیک کشور در ۳۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راههای شریانی وجود دارد و نصب دوربینها فعلاً در این راهها انجام میشود اما باید این پروژه را در همه راههای کشور دنبال کنیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: نگهداری ۲۵۰ هزار کیلومتر جاده سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار میخواهد در همین راستا باید هزینه راهداری را مصرفکننده نهایی پرداخت کند؛ وقتی مشخص باشد که هر خودرو چند کیلومتر از جاده استفاده کرده هدف مذکور هم محقق میشود.
آخوندی گفت: در ایران از ۱۰ سال پیش تاکنون میزان تلفات سوانح رانندگی ۴۰ درصد کاهش یافت اما از این پس کار سختتری داریم و باید انگاره ایمنی را تغییر دهیم.
وی بیان کرد: شناسایی رفتارهای پرخطر و اعمال یکپارچهسازی قانون از سراسر کشور، تغییر جدی در انگاره ایمنی ایجاد میکند.
وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد که پس از نصب ۵۰ درصد دوربینهای ثبت تخلف سرعت تلفات سوانح رانندگی کاهش بهسزایی داشته باشد.
آخوندی گفت: اکثریت شهروندان قانون را رعایت میکنند و قانونگریزی فقط از سوی عده قلیلی انجام میشود بنابراین باید سیستم ثبت لحظهای رفتارهای پرخطر داشته باشیم و پلیس هم بتواند در لحظه تخلف را ثبت و اعمال قانون کند که قطعاً این مهم در کنترل رفتار پرخطر مؤثر است.
وی افزود: وقتی ابزار اعمال قانون وجود داشته باشد اما قانون نباشد این ابزار به ضد خود تبدیل میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.