رئیس انجمن قطعهسازان قیمت خودرو باید در حاشیه بازار تعیین شود عضو هیأتمدیره انجمن قطعهسازان، ضمن تشریح چگونگی عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار کرد: شخصاً با کل مسأله مشکل دارم؛ اینکه مجموعهای نظیر دولت برای واحدی دیگر قیمتگذاری کند، اشتباه است و بنده با نفس قیمتگذاری مخالفم. به گزارش مناقصهمزایده،محمدرضا نجفیمنش؛ با بیان اینکه […]
رئیس انجمن قطعهسازان
قیمت خودرو باید در حاشیه بازار تعیین شود
عضو هیأتمدیره انجمن قطعهسازان، ضمن تشریح چگونگی عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار کرد: شخصاً با کل مسأله مشکل دارم؛ اینکه مجموعهای نظیر دولت برای واحدی دیگر قیمتگذاری کند، اشتباه است و بنده با نفس قیمتگذاری مخالفم. به گزارش مناقصهمزایده،محمدرضا نجفیمنش؛ با بیان اینکه قیمتگذاری محصول خودروسازیها نیز باید به سان دیگر واحدهای صنعتی در تمام دنیا، توسط کارخانه صورت گیرد، گفت: کارخانه باید قیمت تمام شده را با سود منطقی اعلام کرده و بر آن نظارت نماید. وی با ردِ «هزینه انحصار» در صنعت خودروسازی گفت: به نظر بنده صنعت خودرو انحصاری نیست. عضو هیأتمدیره انجمن قطعهسازان، ادعا کرد: حتی اگر صنعت خودرو انحصاری باشد، از طرف دیگر با صنایعی نظیر فولادمبارکه روبهرو هستیم که ماهیانه بر قیمت محصولات خود میافزاید و کسی بر آن نظارت ندارد. نجفیمنش؛ اقدام عقلایی و اصولی را ناظر بر تعیین قیمت خودرو توسط کارخانه عنوان کرد و گفت: قیمت باید در حاشیه بازار تعیین شود و راهحل سوم هم تعیین قیمت در بورس است. این فعال صنعت قطعهسازی خودرو، گفت: دولت در هر صنعتی دخالت داشته، کار را خراب کرده و پا پس کشیده است. نجفیمنش؛ با تأکید بر اینکه دولت ابتدا باید دخالت خود را در صنعت خودرو، کنار بگذارد و کار را به خودروساز واگذارد، اضافه کرد: حتی تعرفه صددرصد هم باید برداشته شود. وی در پاسخ به مجری برنامه که سودبردی بالای ایرانخودرو و سایپا را از بازار خودرو دلیل بر انحصار این دو کارخانه دانست، گفت: آیا این دو ادعا کردهاند که کرمانموتور یا بهمن دست به تولید خودرو نزنند؟ اتفاقاً این واحدها هم رشد میکنند و خود را بالا میکشند. نجفیمنش؛ ادامه داد: این صنعت پیشتر در دست بخشخصوصی بود که با دولتی شدن، روبه خرابی رفت. وی خاطرنشان کرد: اگر ایرانخودرو و سایپا و کارخانههای دیگر در دست بخشخصوصی میماندند، ما امروز از کرهایها هم جلوتر بودیم. نجفیمنش؛ پیشنهاد داد: اگر مسؤولان کشور صلاح صنعت خودرو را میخواهند، نباید هیچ دخالتی در این حوزه داشته باشند و اجازه دهند مکانیسم عرضه و تقاضا کار خود را پیش برد. وی در عین حال لزوم از سرگیری واردات خودرو را مورد تأکید قرار داد و گفت: ما با واردات مخالف نیستیم؛ با وجود اینکه ارز از کشور خارج میشود ولی مشکلات امروز، نه به دلیل ورود خودروی خارجی بلکه به دلیل کاهش ارز و نبود آن است که جلوی این روند را سد میکند. نجفیمنش؛ گفت: مردم تصور میکنند خودروساز گرانفروش است ولی عامل گرانی، در خیابان میرداماد -بانکمرکزی- است که حجم نقدینگی از ابتدای دولت روحانی تا امروز هفت برابر شده است و در مقابل تولید فزونی نگرفته پس اثر خود را بر هفت برابری قیمتها سوار کرده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.