۵۳ مگاوات در غرب مازندران صرفه جویی شد

در پی خاموش کردن یک لامپ ۱۰۰ وات توسط هر مشترک ۵۳ مگاوات در غرب مازندران صرفه جویی شد کیوان فرح‌زاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در سخنانی با اشاره به ضرورت اعمال مدیریت مصرف به عنوان اقدام عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: مشترکان محترم می‌توانند با خاموش کردن یک […]

در پی خاموش کردن یک لامپ ۱۰۰ وات توسط هر مشترک

۵۳ مگاوات در غرب مازندران صرفه جویی شد

کیوان فرح‌زاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در سخنانی با اشاره به ضرورت اعمال مدیریت مصرف به عنوان اقدام عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: مشترکان محترم می‌توانند با خاموش کردن یک لامپ ۱۰۰وات، ۵۳ مگاوات پیک انرژی الکتریکی را کاهش دهند.

به گزارش مناقصه مزایده، وی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از۵۲۷ هزار مشترک از خدمات این شرکت بهره‌مند هستند، تصریح کرد: با این مقدار صرفه‌جویی برق، به میزان ۱۰ درصد نسبت به پیک سال قبل کاهش خواهیم داشت.

فرح‌زاد ادامه داد: صرفه‌جویی در مصرف وسایل سرمایشی، جابه‌جایی زمان استفاده از لوازم و تجهیزات برقی در منازل و ادارات، استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف و ممنوعیت استفاده از لامپ‌های رشته‌ای، از کاربردی‌‌ترین راه‌های مدیریت مصرف به‌ویژه در فصل گرما می‌باشد.

وی با تأکید بر عدم به‌کارگیری برخی لوازم خانگی پرمصرف در ساعات پیک و اوج مصرف، افزود: به مدار آوردن لوازم خانگی پرمصرف در اواخر شب تا اوایل صبح، علاوه بر کاهش مقدار قابل توجه مصرف انرژی در ساعات کم باری باعث کاهش مبالغ قبوض برق مصرفی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران ادامه داد: در سال‌های اخیر پیک مصرف در دو بازه زمانی ۱۳ تا ۱۶ و ۱۸ تا ۲۳ شب اتفاق می‌افتد، در حالی که در سال‌های قبل، پیک مصرف یک مرحله‌ای و در شب رخ می‌داد. لذا با جابه‌جایی ساعت مصرف، درصد قابل توجهی از مصرف کاهش می‌یابد.