خودروسازان به جیب خود فکر میکنند تا جان مردم مجتبی یوسفی؛ در مورد احترام به مصرفکنندگان با تولیدات باکیفیت، گفت: در سالی که به نام «تولید، پشتیبانیها، مانعزداییها» مزین شده، بیکیفیتی تولیدات داخلی یعنی بیاحترامی به مشتریانی که گاهی همین بیکیفیتی محصولات خسارات جبرانناپذیر مالی و جانی از خود بهجا میگذارد. ۹۹۹ نفر در ایام […]
خودروسازان به جیب خود فکر میکنند تا جان مردم
مجتبی یوسفی؛ در مورد احترام به مصرفکنندگان با تولیدات باکیفیت، گفت: در سالی که به نام «تولید، پشتیبانیها، مانعزداییها» مزین شده، بیکیفیتی تولیدات داخلی یعنی بیاحترامی به مشتریانی که گاهی همین بیکیفیتی محصولات خسارات جبرانناپذیر مالی و جانی از خود بهجا میگذارد. ۹۹۹ نفر در ایام نوروز امسال، جان خود را در سوانح رانندگی از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۴درصد افزایش داشته است که مطابق آمارهای اولیه جمعآوری شده در سازمان پزشکی قانونی کشور منتشر شد اما جای سؤال اینجاست؛ چه میزان از این مرگومیرهای جادهای به کیفیت خودروها باز میگردد؟ مشتریانی که هزینههای کلان برای خودرو پرداخت میکنند اما امنیت جانی ندارند؟
خودروسازی حیاطخلوت دولتهاست
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورایاسلامی، در گفتوگو با خانهملت، افزود: بازار آشفته و بیکیفیت خودروهای داخلی در کنار قیمت نجومی آنها، هیچ یک از متولیان امر وزارت صنعت،معدنوتجارت را مجاب به پاسخگویی نمیکند! وظیفه ما حمایت از تولیدات داخلی است اما نباید تاوان و هزینه این سوءمدیریت مدیران بر دوش مردم باشد. امروز خودروسازی کشور تبدیل به حیاط خلوت دولتها شده است. وی ادامه داد: رشد بیسابقه قیمت خودرو داخلی در کنار مشاهده خلفوعدههای شرکتهای خودروسازی در تحویل این تولید ملی و کشته شدن تعدادی از افراد در جادههای کشور نشان میدهد که عملاً تولیدات شرکتهای خودروسازی در کنار جیب مردم به فکر جان مردم هم نیستند. این تنها بخشی از خسارات بیکیفیت محصولات خودروسازی است، بماند قطع عضو و معلولیت ناشی از تصادفات جادهای که هزینه زیادی بر دوش خانوادهها و نظام سلامت کشور میگذارد. یوسفی؛ با انتقاد از جایگزین شدن رابطهها بهجای ضابطهها، گفت: رابطه بهجای ضابطه در اداره شرکت خودروسازی کشور به وفور دیده میشود؛ به فرض مثال سهام خودروسازی توسط قطعهسازی این شرکتها خریداری میشود، یعنی به جای اینکه قطعهسازان تمام تلاش خود را بر روی ساخت قطعات با کیفیت قرار دهند، خودشان سهامدار شدهاند. در کدام نهاد تولیدی استاندارد جهانی مافوق در زیرمجموعه خود قرار میگیرد؟! عضو کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: سوءمدیریتها در کنار تولیدات قطعات بیکیفیت از پلتفرمهای قدیمیگرفته تا سیستم تعلیق غیراستاندارد و بیامنیتی ایربگها همگی نشان میدهد در صنعت خودروسازی در کنار بیکیفیتی، تنزل تولیدات هم داشتهایم. این شرایط ناخوشایند در کنار بیکاری جوانان متخصص و مهندسان پرتوان کشور قابل تعریف نیست، در صورتی که حمایت از این جوانان میتوانند با کمترین امکانات با کیفیت ترین محصولات داخلی را تولید کنند.
کالای باکیفیت ضمانتی برای سلامتی مشتریان است
عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم، ادامه داد: تمام ایرادات تولیدات شرکتهای خودروسازی به خدمات پایین آنها ختم نمیشود، ثبت و دریافت مبلغ با فاصله زمانی یکسال داستان دیگری از این خدماتدهی بیسرانجام است. تحویل خودرو با کیفیت باید همراه خدماتی به مشتریان باشد تا ضمانتی برای جان و مال مشتریان باشد. این یک اصل غیرقابل انکار است. در کشورهای توسعهیافته اول خودرو داده میشود، بعد در اقساط متناسب مبلغ آن را همراه خدمات پس از فروش ارائه میکنند. اما در کشور ما درخصوص شرکت خودروسازی ماجرا برعکس است، آیا اینگونه برخورد احترام به مشتریان است. آیا چنین رفتاری در شان متقاضیان است؟! یوسفی؛ یادآور شد: حرکت چرخههای تولید کشور به صورت ثمربخش برای تمام مدیران و مسؤولان وظیفهشناس از اهمیت بالایی برخوردار است. حدود ۷۰۰ هزار نفر در حوزه خودروسازی مشغول بهکار هستند. بدون شک هدف تمام منتقدان به عملکرد خودروسازان بیکاری این گروه نیست بلکه تقاضای بهبود بخشیدن در کیفیت تولیدات دارند تا شاهد خسارات جبرانناپذیری نباشیم، اما انحصار موجود در عرصه خودروسازی منجر شده تا عرضه برای تاخت و تاز سودجویان این عرصه بازار شود. نماینده مردم در مجلس شورایاسلامی، تأکید کرد: در جرائم راهنمایی و رانندگی عنوان شده که اگر خسارات وارده ناشی از وسیلهنقلیه باشد، باید شرکتهای خودروسازی پاسخ دهند، با وجود چنین قانونی تاکنون به آن عمل نشده و شاهد پرداخت خسارات توسط خودروسازان به دلیل بیکیفیتی خودروهایشان نبودهایم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.