یکی از راهکارهای احیای مراکز اسقاط خودرو واردات از طریق بخشخصوصی است عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورایاسلامی، رونق صنعت اسقاط را در گروی آزادسازی واردات خودرو با استفاده از ارز بخشخصوصی عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده، مصطفی طاهری؛ با بیان اینکه مجلس قوانینی را در زمینه اسقاط خودروهای فرسوده وضع کرده و نیاز […]
یکی از راهکارهای احیای مراکز اسقاط خودرو واردات از طریق بخشخصوصی است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورایاسلامی، رونق صنعت اسقاط را در گروی آزادسازی واردات خودرو با استفاده از ارز بخشخصوصی عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده، مصطفی طاهری؛ با بیان اینکه مجلس قوانینی را در زمینه اسقاط خودروهای فرسوده وضع کرده و نیاز به قانون جدید وجود ندارد،گفت: براساس قانون مجلس بخشی از اسقاط خودروهای فرسوده منوط به واردات خودرو بود به این معنا که بهازای واردات تعدادی خودرو، خودروهای فرسوده اسقاط میشدند اما با توجه به مشکلات ارزی کشور واردات خودرو متوقف شد و به تناسب آن اسقاط خودروهای فرسوده کاهش یافت. وی ادامه داد: با توجه به ممنوعیت واردات خودرو به کشور باید اسقاط را از طریق تولیدات داخلی دنبال کرده و خودروهای تولید داخل را جایگزین خودروهای فرسوده کرد اما در حالحاضر بهدلیل عدم تناسب عرضه و تقاضا خودرو (افزایش تقاضا نسبت به عرضه) امکان اجرای این طرح نیز وجود ندارد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورایاسلامی، در پاسخ به این سؤال که پیشنهاد شما برای رونق صنعت اسقاط و احیای مراکز اسقاط خودرو چیست، اظهار داشت: اینکه مراکز اسقاط با رکود مواجه شده و از اهدافی مانند کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت دور شده را کاملاً تأیید میکنم و به اعتقاد بنده یکی از راهکارهای احیای مراکز اسقاط مجوز واردات خودرو از طریق ارز بخشخصوصی است زیرا ما برای واردات خودرو با ارز نیمایی و دولتی مشکل داریم و اختصاص ارز بازار به واردات خودرو موجب افزایش قیمت ارز میشود اما با استفاده از ارز بخشخصوصی میتوان خودرو وارد کشور کرد و به صنعت اسقاط و فعالیت این مراکز رونق بخشید.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.